مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: بازرسان این اداره کل در ایام منتهی به اربعین حسینی و پس از بازگشت زائران در نتیجه بازرسی های صورت گرفته با 58 واحد صنفی متخلف برخورد قانونی کردند.
کد خبر: ۳۳۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 26 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ نعمت الله بیرانوند روز شنبه اظهار کرد: این اداره کل در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان در راستای طرح ویژه اربعین و همچنین اجرای تصمیم ستاد اربعین استان با تشکیل گروه های متعدد و اختصاص شعب سیار متشکل از نمایندگان دستگاه های نظارتی صنعت، معدن و تجارت، اصناف، علوم پزشکی و نیروی انتظامی به امر نظارت و بازرسی بر اماکن تولیدی و توزیعی - خدماتی، رفاهی و پذیرایی از جمله هتل ها، پارکینگ های عمومی، مسافرخانه ها، رستوران ها و مراکز حمل و نقل مسافر اقدام کرد.
 
وی افزود: گروه های ذکر شده علاوه بر فعالیت شبانه روزی تعزیرات حکومتی در شهرستان مهران تا پایان بازگشت زائران همه روزه مسیر ایلام - مهران را کنترل کردند و در سایر شهرستان ها نیز اداره های تعزیرات حکومتی دره شهر - سیروان - چرداول و دهلران فعالیت مشابه داشتند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: یکی از مهمترین موارد نظارت های صورت گرفته در زمینه نرخ کرایه حمل و نقل خودروها برای انتقال زائران بود که در سایه کنترل دقیق، موردی مبنی بر بروز تخلف مشاهده نشد، همچنین کنترل دقیقی به همراه کارشناسان مرکز بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی در آشپزخانه ها انجام شد.
 
بیرانوند تاکید کرد: 197 مورد بازرسی از مراکز صنفی استان در ایام اربعین صورت گرفت که در جریان این بازدیدها 58 واحد صنفی متخلف شناسایی شدند که در برخی موارد تخلف ها از سر آگاهی نداشتن صورت گرفت و ضرر و اجحافی به زائران وارد نشده بود.
 
وی گفت: 21 مورد تخلف نیز در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که بدون رعایت قوانین مربوطه انجام گرفته که در نتیجه آن پرونده هایی تشکیل و در مجموع متخلفان به پرداخت 25 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
 
چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
 
گذرگاه مرزی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب شهر ایلام بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات جز مکان های پرتردد زائران ایرانی است بطوری که در راهپیمایی اربعین حسینی امسال از 2 میلیون و 100 هزار زائر ایرانی حدود یک میلیون نفر از این مرز به کربلای معلی سفر کردند و در بازگشت زائران نیز حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از این نقطه به کشور بازگشتند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار