امام جمعه اصفهان مطالبه پول بابت زمین در روستاها را مخالف فرامین امام خمینی (ره) دانست و گفت: بنیاد مسکن نباید در روستاها از خانواده های مستضعف بابت زمین پولی دریافت کند.
کد خبر: ۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳ 07 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران بنیاد مسکن استان ضمن تبریک ایام دهه فجر به تدبیر و دور اندیشی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب همه چیز را پیش بینی کرده بود و هر آنچه را حضرت علی (علیه السلام) در حکومت خود قصد داشتند به آن برسند، شرایط و زمان اجازه نداد را در این انقلاب پایه ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت یکی از مهم ترین دغدغه هایشان تأمین مسکن برای نیازمندان و مهاجرین بود و امام خمینی (ره) نیز به پیروی از همین سیره در کوتاهترین زمان پس از پیروزی انقلاب دستور تأسیس بنیاد مسکن را صادر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افتتاح حساب ۱۰۰ را یکی دیگر از اقدامات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای رسیدگی به نیازمندان دانست و گفت: این حساب که در سال های اول انقلاب بسیار شناخته شده بود، متأسفانه سال هاست که به دلیل عدم تبلیغ به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به آیه "لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ” اظهار داشت: اگر قرار است رسول خدا (ص) اسوه ما باشد، یعنی باید دغدغه های ایشان نیز دغدغه تک تک مسلمانان باشد، لذا نباید یک مسلمان فردی را بی سرپناه ببیند و بی تفاوت عبور کند.

آیت الله طباطبایی نژاد مطالبه پول بابت زمین در روستاها را مخالف فرامین امام خمینی (ره) دانست و گفت: بنیاد مسکن نباید در روستاها از خانواده های مستضعف بابت زمین پولی دریافت کند چرا که این فرمان صریح امام (ره) بود.

وی اظهار داشت : امام صادق (ع) در روایتی فرمودند«خداوند اغنیای هر زمان و فقرای هر زمان را محاسبه کرده و در اموال اغنیا از زکات آنقدر قرار داده که فقرا را کفایت کند، به آن ها بدهید تا بخورند و بیاشامند و بپوشند، حج بروند و زکات دهند.»

وی مسؤولان را به وسعت نظر در رسیدگی به مستمندان توصیه کرد و گفت: خانه های روستایی را به گونه ای بسازید که جوابگوی تعداد فرزندان و جمعیت خانواده ها باشد و افراد پس از چند سال به دلیل کمبود جا، مجبور به جابجایی نشوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اظهار داشت: توجه به اولویت ها یکی از ملاک های مدیران موفق است لذا در کلیه کارها دقت کنید و پس از اولویت بندی نسبت به انجام آن ها اقدام کنید.

وی افزود: هزینه های خود را خرج سنگ فرش خیابان و ساخت میدان نکنید، تا وقتی که برای همه افراد سر پناه تهیه شده باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد به سخن امام خمینی (ره) در وصیت نامه شان اشاره کرد و گفت: اینکه امام (ره) می گویند: با دلی آرام و قلبی مطمئن از این دنیا می روم، ادعای بسیار بزرگی است و منقول است که ” یا ایتها النفس المطمئنه” مربوط به امام حسین(ع) است، لیکن امام خمینی (ره) در همه فرامین و دستوراتش جز رضای الهی را در نظر نگرفت و جز برای خدمت به خلق خدا قدمی برنداشت لذا هنگام رحلت خود می تواند چنین ادعایی داشته باشد.

وی گفت: امیدوارم همه مسؤولان بتوانند این انقلابی را که امام خمینی (ره) با دقت نظر و خلوص نیت پایه گذاری کردند را به بهترین نحو اداره و به نسل های آینده تحویل دهند.

در ابتدای این دیدار غلامحسین خانی، مدیر كل جدید بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و گفت: سند دار کردن خانه های روستایی از سال ۷۵ به بنیاد مسکن واگذار شد که در استان اصفهان از ۱۹۸ هزار مسکن روستایی،۱۵۰ هزار سند صادر شد و بقیه عمدتا دارای سند بودند.

وی افزود: از ۱۸۰۰ روستای استان، ۹۷۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که تا پایان سال ۹۴ برای کلیه آن ها تهیه طرح خواهد شد.

خانی اصفهان را از پیشتازان انبوه سازی در روستاها دانست و گفت: بهسازی مسکن روستایی از سال ۷۴ به بنیاد مسکن واگذار شد و تا کنون ۵۰ هزار خانوار جهت دریافت تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار