رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان کرمانشاه:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۹/۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان کرمانشاه طی هفت ماهه امسال انجام شد.
کد خبر: ۳۳۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 16 November 2016

به گزارش تابناک ،علیرضا حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دامپزشکی در جلوگیری از انتشار بیماریهای قابل انتقال از دام و طیور به انسان نقش مهمی دارد و در راستای مقابله با تهدیدات انواع بیماریها برنامه‌های بلندمدتی دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفت ماه ابتدای امسال 9 میلیون و 508 هزار و 445 قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، عنوان کرد: در این مدت 6197 بازدید از واحدهای صنعتی و روستایی طیور در استان به منظور انجام پایشها و مراقبتهای لازم در جلوگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

حیدری گفت: در طول هفت ماه گذشته 41 کانون بیماری واگیر طیور به جز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شده که بر اثر آن 98 هزار و 317 قطعه طیور در کانونهای شناسایی تلف شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تلفات نسبت به کل جوجه‌ریزی در استان 9/4 درصد است افزود: در این مدت 2836 مورد نمونه‌برداری از طیور در قالب مراقبتهای فعال و غیرفعال و 11 هزار و 435 آزمایش سرولوژی و مولکولی انجام شده که تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای مرحله اول و دوم طرح ملی پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اخذ نمونه از تعداد 388 واحد روستایی و باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: در این مرحله 1018 مورد آزمایش انجام شد.

وی از توزیع و مصرف 94 میلیون و 864 هزار و 623 دز واکسن در واحدهای صنعتی طیور استان در مدت مذکور خبر داد و افزود: در این مدت 735 هزار و 275 مترمربع از مساحت کشتارگاههای طیور استان ضدعفونی شده و میزان شست‌و‌شو و ضدعفونی تعداد قفسها نیز 614 هزار و 592 بوده است.

حیدری عنوان کرد: در طول هفت ماهه ابتدای سال نیز 4548 دستگاه خودروی حمل طیور در استان ضدعفونی شده که برای این کار میزان یک میلیون و 948 لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده است.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در طول این مدت 112 مورد بازدید از کشتارگاههای طیور و 98 مورد بازدید از تالابهای استان انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار