نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در ازدواج جوانان به دلیل عدم اشتغال گفت: چرخ زندگی مردم به خوبی نمی‌چرخد و خانواده‌ها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.
کد خبر: ۳۲۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 16 November 2016

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه اربعین برای مردم مسلمان ایران تداعی رنج ها و آلام اهل بیت و پیامبر عزیز اسلام است، گفت: اربعین بیانگر شکوه مردان و زنانی است که خون خود را فدای دین پیامبر کردند و در این میان شیرزنی بلند همت همانند خورشیدی می درخشد و او کسی جز حضرت زینب (ع) نیست و شهادت جوانانی که برای دفاع از حرم و حریم عقیل بنی هاشم و انقلابی تمام دوران ها جانفشانی کردند شکوهمندتر است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مردم حوزه انتخابیه متبوعش افزود: امیدوارم همیشه قدردان شما مردم سلماس باشم و جان و عمر خویش را وقف اعتلا و توسعه کشور و سلماس کنم.

برزگر با بیان اینکه خانه ملت محل امید مردم و در رأس امور است، ادامه داد: خانه ملت باید با تصویب و نظارت بر قوانین و صدای واحد هادی دولت، رافع مشکلات و فکر اعتلای ایران اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه چرخ زندگی مردم به خوبی نمی چرخد، یادآور شد: مردم صورت‌های خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند و بسیاری از مردان شرمنده خانواده خود هستند. بیکاری جوانان تنها یک درد نیست بلکه موجب دردهای فراوان و مزمنی چون افسردگی نسل فعال کشور به تاخیر افتادن امکان ازدواج آنان و آزردگی مادران و پدران خفت کشیده و خجالت کشیدن فرزندان در مدارس به دلیل عنوان شغل پدرانشان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از دست دادن فرصت‌‌های عمر، پیوستن به شبکه‌های قاچاق، در دام اعتیاد افتادن، آواره شدن در کشورهای غرب و برخی کشورهای منطقه و افتادن به دامن دشمنان از دیگر معایب بیکاری جوانان است و لحظه خداحافظی قاچاقچیان محکوم به اعدام برای خانواده‌ها بسیار سخت است.

ضرورت بازگشایی مرز سلماس، وان و ترکیه

برزگر با بیان اینکه سلماس به عنوان تنها شهر شطرنجی ایران امن‌ترین، کوتاه‌ترین و هموارترین راه ارتباطی بین ایران و ترکیه است، اظهار کرد: برای استمرار شغل پایدار و حفظ کرامت خانواده از هیات دولت می‌خواهم که نسبت به بازگشایی مرز سلماس، وان و ترکیه، احداث پایانه مرزی سلماس هرچه سریع‌تر اقدام لازم و عاجل را به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه زمانی اعلام می‌کردند که استان آذربایجان غربی امنیتی است، افزود: امروز استان آذربایجان غربی دیگر امنیتی نیست و امنیت از سال 1392 با رشادت‌های مردم، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرزبانی، بسیج، سربازان گمنام امام زمان و مرزنشینان غیور برقرار است.

برزگر ادامه داد: از وزارت نیرو و شورای آب کشور و شورای آب استان آذربایجان غربی می‌خواهم که حق آبه کشاورزان و زارعین کشاورزان سلماس را که به اشتباه انتقال داده‌اند برگردانند اگر این آب برای شرب و وضو است نوش جانتان، اما اگر برای کشاورزی انتقال داده شده سلماس به شدت به این آب نیاز دارد.

بانک‌ها مشکلات فراوانی در راه دریافت تسهیلات وام کم بهره ایجاد می‌کنند

وی با بیان اینکه بانک‌ها مشکلات فراوانی در راه دریافت تسهیلات وام کم بهره و بدون بهره برای کشاورزان، روستاییان، دامداران و کسبه منطقه ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: تسهیلاتی که ارائه شده کمر کشاورزان و تولیدکنندگان را شکسته است و پول دریافتی بانک‌ها از کشاورزان، دامداران و کسبه از ربا بدتر است.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی باید در اخذ مالیات‌ها دقت لازم را به عمل آورد، افزود: نباید اقدامی انجام داد که حق مردم به بیت المال به ناحق واریز نشود.

ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام سلماس

وی همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وزارتخانه مذکور در خصوص فروش محصولات کشاورزی به ویژه سیب درختی و کیفیت سموم کشاورزی نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرد و خسارتی که به کشاورزان و باغداران وارد شده از حوادث غیرمترقبه پرداخت شود.

برزگر از وزیر نیرو درخواست کرد که در تکمیل طرح تصفیه خانه آب سلماس، شبکه فاضلاب شهرستان، اصلاح تاسیسات آبرسانی روستاهای سلماس، نبود آب شرب برای روستاهای شهرستان و تکمیل نواقص سد مخزنی شهرستان و اصلاح و ساماندهی شبکه برق به طول 400 کیلومتر اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای کابینه دولت یازدهم خواستار ادامه احداث باند جاده سلماس- صوفیان، تکمیل اعتبار جهت تکمیل بیمارستان 160 تخت خوابی سلماس و نوسازی ماشین آلات راه و شهرسازی اقدام شود.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روستاهای سلماس از 428 کیلومتر تنها 24 درصد آسفالت می‌باشد، تصریح کرد: روستا های سلماس با وجود داشتن جمعیت فراوان دارای جاده خاکی هستند و همچنین از وزیر کشور درخواست می‌شود که برای تاسیس سازمان اتوبوسرانی سلماس و آسفالت معابر اقدام لازم را به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار