رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: صادرات فرآورده های لبنی و بستنی از این استان به خارج کشور در هفت ماه نخست امسال از نظر ارزش 49 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۳۲۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 07 November 2016
تابناک فارس له نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: علی همتی در بازدید از یکی از صنایع فرآورده های لبنی استان افزود: بر اساس گزارش گمرک استان، 33 میلیون و 600 هزار دلار فرآورده های لبنی در هفت ماه نخست امسال از این استان صادر شد.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال 94، این رقم 22 میلیون و 500 هزار دلار بود که 49 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس افزود: تولید صادراتی نیازمند تحقیقات بازار است و اشتغال ثابت و پایدار نیز زمانی ایجاد خواهد شد که تولید با رویکرد صادرات صورت گیرد.
همتی با تاکید بر ضرورت توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای دسترسی به بازار مناسب گفت:‌ صادرات محصولات لبنی و پروتئنی به کشورهای خلیج فارس و سایر کشورها برای ایجاد بازار مناسب باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از شیوه های امکان سنجی ورود به بازار کشورهای همسایه و حضور در نمایشگاه های بین المللی و اعزام هیأت های تجاری و بازاریابی و ارتباط رودر رو با تجاری است که تمایل به تجارت کالاهای باکیفیت ایرانی دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: باید از پیش رو برداشتن موانع فراروی صادرات استان مانند فراهم کردن ایجاد زیر ساخت لازم آموزش های نیاز بازار روز دنیا، همچنین افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی برای افزایش توان رقابت با بازارهای جهانی شتاب گیرد.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهمترین اصل در تولید محصولات لبنی با کیفیت وایمنی بالا استفاده از شیر خام تازه تر و بهتر می باشد گفت: شرکت های فرآورده های لبنی با اطلاع کافی از سلیقه و دائقه مردم و با بسته بندی های مناسب و توجه به وضعیت بازار روز جهانی تولیدات و محصولات و کالاهای باکیفیت خود را در سریعترین زمان در اختیار مصرف کنندگان داخلی وخارجی قرار دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این بازدید از خط تولید شیر فراپاستوریزه شرکت فرآورده های لبنی رامک و دیگر محصولات این شرکت بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار