امروز بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی ما از فرهنگ است. انتظار ما از مسئولان این است که بودجه لازم برای فرهنگ عمومی اختصاص داده شود و مصوبات فرهنگی ضمانت اجرایی پیدا کند که متأسفانه این‌گونه نیست.
کد خبر: ۳۲۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 04 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به روز 13 آبان ماه سالروز مبارزه با استکبار عنوان کرد: این روز با حضور دانش آموزان و دانشجویان و مردم و مسئولان در راهپیمایی برگزار شد 13 آبان یادآور کشتار دانش آموزان و دانشجویان و تبعید امام خمینی(ره) و تسخیر لانه جاسوسی بود.

امام جمعه قم افزود: آمریکا ضربات زیادی را به ملت ایران وارد کرد و قلوب ملت ما را به درد آورد اما رویداد تسخیر لانه جاسوسی ضربه بزرگی بود که مردم به آمریکا وارد کرد و ابهت آمریکا را در هم شکست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) هیمنه آمریکا را شکست، تصریح کرد: امام (ره) پیش بینی کردند "اینجا سفارتخانه نیست بلکه مرکز توطئه است" اگر این لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد کودتای 28 مرداد را بار دیگر تکرار می‌کردند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: امام خمینی(ره) بعد از تسخیر لانه جاسوسی فرمودند جای مهمی را گرفته اید و حالا که آن را گرفته اید خوب از آن حفاظت کنید ایشان حتی از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم یاد کرد چرا که جلوه ضد استکباری انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی خیلی زود به حاشیه رفت، عنوان کرد: 70 جلد کتاب از اسناد لانه جاسوسی استخراج شد اما در کتاب‌های آموزشی نسل امروز هیچ اشاره‌ای به آن نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارنظرهای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها جای تعجب دارد و نشان می‌دهد که در درون آمریکا شرایط نامناسبی برقرار است.

وی با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا که از سوی نامزدهای ریاست جمهوری این کشور مطرح شده است، افزود: مسائل نژادپرستی در این کشور بسیار شدت گرفته و تعبیری شده که سیاه پوستان در آمریکا انگار در جهنم زندگی می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه 75 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان در سراشیبی سقوط به سر می‌برد، افزود: امروز در جای جای آمریکا حرف از جدایی و استقلال زده می‌شود و امیدواریم روزی شاهد فروپاشی آمریکا باشیم.

وی با اشاره به نظرات برخی در مورد دشمنی با آمریکا اظهار کرد: وقتی ملت ما در روز قدس و 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند یعنی مرگ بر زیاده خواهی، ظلم، دخالت‌های بی‌جای آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ آیا این شعارها با منطق دینی ما انطباق دارد یا نه، آیا این تعصب یا لجاجت است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی می‌گویند ارتباط با آمریکا حلال مشکلات است، تصریح کرد: آقای ظریف در یکی از مجامع بین‌المللی مطلب بلندی در مورد بدعهدی‌های آمریکا مطرح کرد، آیا کسی پاسخی داد؟

وی افزود: همین دیروز رئیس جمهور آمریکا دوباره شرایط اضطراری با ایران را تمدید کرد و این چهره و وجهه واقعی آمریکا است.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت روز ۱۴ آبان ماه که روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، گفت: فرهنگ زیربنای جامعه و فرهنگ سالم باعث رشد جامعه می‌شود و مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از رهگذر فرهنگ شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: انتظار ما از مسئولان این است که بودجه لازم برای فرهنگ عمومی اختصاص داده شود و مصوبات فرهنگی ضمانت اجرایی پیدا کند که متأسفانه این‌گونه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به پیشروی ارتش عراق در عملیات موصل و ورود به این شهر و همچنین به پیروزی‌های ارتش سوریه در حلب هم اشاره و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد وجود تکفیرها و داعشی‌ها نباشیم.

وی در پایان انتخابات لبنان و انتخاب رئیس جمهور این کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در لبنان فردی رئیس جمهور شده است که شریک حزب الله است و امیدواریم مقاومت ادامه پیدا کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار