رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 500 فلامینگو در تالابهای شمال استان به ویژه ماکو فرود آمدند.
کد خبر: ۳۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 07 May 2015

امید یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب های آق گل و قره بولاغ از مهمترین مناطقی هستند که این فلامینگو ها در آنها فرود آمده اند.

وی اظهار کرد: در پی بارش های اخیر و ذوب شدن برف، آب تالاب های آق گل و قره بولاغ که دو تالاب فصلی هستند، افزایش چشمگیری داشتند که همین موضوع موجب حضور پرندگان در این ناحیه شده است.

یوسفی گفت: آب این تالاب ها شور هستند و گونه شاخص در حال زیست در این دو تالاب آرتمیاست که منبع غذایی بسیار خوبی برای پرندگان است.

وی اظهار کرد: این تالاب ها پرنده پذیر بوده و پرندگانی همچون فلامینگو، آنقوت، چنگر، انواع مرغابی ها، حواصیل، کشیم ها، آبچلیک ها، غاز سانان و سنقر تالابی در فصول سرد و گرم سال در این تالاب زمستان و تابستان گذرانی می کنند.

یوسفی ادامه داد: جمعیت زیادی از فلامینگوها هم اکنون در حواشی سد ارس فرود آمده اند که با توجه به بارندگی ها و ناپایداری هوا تعدادی از این پرندگان از این منطقه به تالابهای ماکو سفر کرده اند.

وی اظهار کرد: در صورت شرجی تر شدن هوای استان فلامینگو ها به عرضهای شمالی و حتی تالاب های کشور جمهوری آذربایجان مهاجرت می کنند.

فلامینگو 130 سانتی متر طول دارد که با پاهای بلند و گردن دراز در رنگهای صورتی و سفید با منقار به پایین برگشته از سایر پرندگان آب چر متمایز است.

تالاب آق گل در شمال شرق ماکو و در جنب روستای آق گل واقع شده، وسعت این تالاب 475 هکتار است و تالاب قره بو لاغ نیز در جنب تالاب آق گل واقع شده و در فصول پر باران وسعتی افزون بر سه هزار هکتار است.

به دلیل وجود آرتمیا و غذای مناسب هر ساله فلامینگو ها و دیگر پرندگان آبزی این تالابها را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار