مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز کار برداشت ذرت دانه ای از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 02 November 2016

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سعید حیدرپور اظهار داشت، سطح زیر کشت ذرت دانه ای در سال زراعی امسال در گیلانغرب را 2 هزار و 702 هکتار ذکرکرد و افزود: پیش بینی می شود به طور میانگین از هر هکتار، هشت تن ذرت برداشت شود.
وی اظهار کرد: از مجموع مزارع زیر کشت ذرت دانه ای در این شهرستان، پیش بینی می شود در مجموع 18هزار و 160 تن ذرت دانه ای به ارزش 100 میلیارد ریال برداشت شود.
وی بیان کرد: هم اکنون 25 دستگاه کمباین، کار برداشت ذرت را در گیلانغرب انجام می دهند و سه مرکز خرید در مناطق حاجیان و دهستان دیره به منظور خرید ذرت مازاد برمصرف کشاورزان پیش بینی و ایجاد شده است تا نسبت به خرید تضمینی محصول از طریق بورس کالا اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی ، پیش بینی می شود برداشت ذرت دانه ای در فصل زراعی امسال در مقایسه با پارسال ، حدود سه هزار تن افزایش یابد.
حیدرپور اضافه کرد که کاربرداشت ذرت علوفه ای هم پایان یافته و یک هزار تن از این محصول از 20 هکتار اراضی زیرکشت در گیلانغرب برداشت شد که برای استفاده خوراک دام مورد مصرف گاوداری های شهرستان و نقاط مختلف استان قرار می گیرد.
شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و با تولید بیش از 22 نوع محصول ، سالیانه بیش از 118 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار