کد خبر: ۳۲۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 02 November 2016
نظرسنجی جدید شبکه ای.بی.سی (ABC) و روزنامه واشنگتن پست نشان می دهد که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه یک درصد از کلینتون محبوب تر است.
این خبر آخرین خبری است که تاکنون توسط رسانه های آمریکایی در رابطه با میزان محبوبیت ترامپ و کلینتون مطرح می کنند.
تاکنون نظرسنجی ها حکایت از جلوتر بودن آرای کلینتون از ترامپ را داشت ولی پس از افشاگری های اخیر رسانه ها در رابطه با ایمیل های کلینتون و مخصوصا افشاگری در رابطه با تقلب وی در مناظره با ترامپ که ویکی لیکس منتشر کرد و مدعی شد که سوالات کلینتون قبلا به وی داده شده بود، میزان محبوبیتش رو به کاهش نهاده است.
از طرف دیگر ظاهر اخبار حکایت از موضع گیریهای شخصیتهای مختلف احزاب دموکرات و جالب تر از آن جمهوری خواه بر علیه ترامپ دارد، که این امر شرایط تازه و ویژه ی را در ایالات متحده آمریکا بر جای گذاشته است و به جرأت می توان گفت این بار ترامپ می خواهد  برخلاف کاندیداهای سلف خویش به نوعی نمایندگی ویژه ی را از طرف برخی از مردم آمریکا که دلخوشی از احزاب مزبور ندارند، برای خود قائل شود، هرچند تندخویی ها و بد دهنی های وی در اذهان عمومی مردم جهان تأثیر بدی گذاشته است.
از طرف دیگر با توجه به افشاگری های اخیر که بر علیه هر دو کاندیدا مطرح شده است این احتمال هم می رود که میزان مشارکت عمومی طرفداران احزاب دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات اخیر کاهش یابد و این خود، عامل دیگری برای پیروزی ترامپ خواهد شد چرا که بنا به دلیل پیش گفته شده ، ترامپ می خواهد خود را فراتر از احزاب موجود و در رأس آمریکا نشان دهد و این یعنی جذب آرای افرادی که وابستگی به هیچ کدام از احزاب ندارند.
موضوع دیگری که در رابطه با کلینتون مطرح شده و عاملی برای کاهش اعتبار وی گردیده، مبتلا بودن وی به بیماری ذات الریه هست که خبر آن شهریور ماه منتشر شد، به هر حال به نظر نمی رسد مردم کشوری دوست داشته باشند رئیس جمهورشان بیمار بوده و در معادلات سیاسی جهان حضور فعالی نداشته باشد.

به هر حال کمتر از 7 روز دیگر به انتخابات آمریکا مانده است و باید منتظر بود و دید که انتخابات اخیر چه تغییری در معادلات سیاسی آن کشور و جهان ایجاد خواهد کرد.

حمید منصورفر-دکترای مدیریت استراتژیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار