کد خبر: ۳۱۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 22 October 2016


دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پی مرگ دختربچه شش ساله در یکی از بیمارستان های کرج اعلام کرده است پرونده بیمار به پزشکی قانونی ارسال و دلیل مرگ در حال بررسی است.

دکتر بهزاد کلانتری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درباره فوت دختربچه شش ساله به نام «یسرا حیدری موسوی»، اظهار کرد: بیمار ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه بیست و هشتم مهرماه جاری مطابق برگه تریاژ پرونده اورژانس با علائم درد شکم و استفراغ به بیمارستانی در کرج مراجعه و توسط پزشک اورژانس ویزیت می شود.

کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه بیمار مجددا در ساعت ۱۵ و ۳۰ توسط متخصص طب اورژانس ویزیت شده و با تشخیص احتمالی آپاندیست حاد در ساعت ۱۸ و ۳۰ به بخش منتقل می شود، گفت: از زمان انتقال بیمار به بخش تا انتقال به اطاق عمل دو نفر از متخصصان جراحی بیمارستان چهار مرتبه وی را ویزیت می کنند.

وی با اشاره به معاینات انجام شده و پاسخ آزمایشات بیمار، گفت: بیمار با تشخیص آپادیست به اتاق عمل منتقل و توسط متخصص بیهوشی با داروهای بیهوشی معتبر و با دوز تعیین شده بیهوش می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با ابراز تاسف که بعد از بیهوشی و قبل از شروع عمل جراحی کودک دچار ایست قلبی می شود، گفت: بلافاصله عملیات احیاء بیمار توسط تیم اطاق عمل و گروه احیاء قلبی و ریوی آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ نیز ادامه می یابد ولی متاسفانه کودک فوت می کند.

کلانتری ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده این کودک شش ساله، گفت: برای بررسی دلایل فوت کودک روز گذشته کمیته مرگ و میر بیمارستان و تیم نظارت بر درمان حضور پیدا کردند و اقدام لازم در خصوص معرفی متوفی به پزشک قانونی و اقدام لازم برای تعیین علت فوت توسط پزشکی قانونی انجام شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از اعلام نتایج اقدامات انجام شده توسط پزشک قانونی اقدامی مقدور نیست، گفت: بعد از اخذ نظریه نهایی از پزشکی قانونی مراتب اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار