فرماندار شاهین‌دژ گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی محمودآباد شهرستان شاهین‌‌دژ به آبیاری نوین مجهز شده است.
کد خبر: ۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 04 May 2015

حسین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه برای توسعه یک شهر نخستین گام وجود راه‌های ارتباطی مناسب است اظهار داشت: برخورداری ازمحورهای مواصلاتی مناسب از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه شهرستان شاهین‌دژ است.

وی با اعلام اینکه این شهر از نظر دارا بودن ظرفیت رشد وتوسعه، از وضعیت مطلوبی برخوردار است افزود: وجود زرینه رود، مناطق ییلاقی شهرستان و آثار تاریخی ارزشمند که قدمت 8 هزار ساله دارند پتانسیل مناسبی برای جذب گردشگر و توسعه صنایع وابسته هستند.

فرماندار شهرستان شاهین‌دژ با بیان اینکه افتتاح سایت گردشگری زرینه رود سبب ایجاد تحول عمده در اقتصاد این شهرستان می‌شود بیان کرد: طرح مطالعاتی این سایت به پایان رسیده و در حال حاضر 100 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زرینه رود از سوی شهرداری برای عملیات ساخت تملک شده است.

عباسی با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های توسعه این شهرستان محسوب می‌شود تصریح کرد: متاسفانه با کاهش نزولات آسمانی و خشک شدن دریاچه ارومیه وضعیت صنعت کشاورزی در این شهرستان چندان مطلوب نیست.

وی افزود: برای جلوگیری از صدمات خشکسالی‌های‌گذشته در 700 هکتار از اراضی محمود آباد این شهرستان از آبیاری نوین استفاده شده است.

فرماندار شهرستان شاهین‌دژ بیان کرد: این شهرستان به لحاظ دور افتادگی جزو یکی ازشهرهای کم تر توسعه استان است بنابراین در مقایسه با شهرهای دیگر استان، مهاجرت بیشترصورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار