رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز گفت: 32 نفر از اساتید دانشگاه تبریز در سایت جهانی SCOPUS و 4 نفر نیز در Google Scholar بیش از هزار استناد علمی دارند.
کد خبر: ۳۰۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 05 October 2016

 محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اساتید، پژوهشگران و دانشمندان بین‌المللی دانشگاه تبریز در تولید علم، تحقیقات و فناوری کشور سهم موثری داشته و موجب ارتقاء جایگاه علمی ایران در سطح جهان شده‌اند، حاصل تلاش این پژوهشگران علاوه بر کاربردهایی که در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و اجتماعی دارد به صورت مقاله‌های ISI در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ و تعداد زیادی نیز در جهان به این یافته‌های علمی استناد کرده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه استناد به دانشمندان و پژوهشگران بخش مهمی از فرایند تحقیق و ارزش و اعتبار نویسنده به حساب می‌آید، افزود: براساس اطلاعات اخذ شده از پایگاه جهانی SCOPUS، تعداد 32 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه تبریز استنادات و ارجاعات بالای 1000 مورد دارند.

پورمحمدی اضافه کرد: بر همین اساس، دکتر علیرضا ختائی با 6501، دکتر نظام‌الدین دانشور با 4245 و دکتر محمدتقی زعفرانی معطر با 2753 استناد، در رتبه‌های اول تا سوم اساتید و پژوهشگران با ارجاعات بالای 1000 استناد دانشگاه تبریز قرار دارند.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 23 نفر در گروه عمده علمی علوم پایه و 9 نفر در گروه عمده علمی فنی مهندسی قرار دارند، افزود: علاوه بر اساتید فوق همچنین 4 نفر در Google Scholar دارای بیش از هزار استناد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :