قاچاقچیان مواد مخدر پیشنهاد رشوه 10 میلیون تومانی میدهند که با شجاعت و پاک دستی و وجدان کاری مامورین انتظامی مواجه شده و ضمن ضبط مواد کشف شده ،افراد خاطی نیز بازدداشت میشوند.
کد خبر: ۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 03 May 2015

قاچاقچیان مواد مخدر پیشنهاد رشوه 10 میلیون تومانی میدهند که با شجاعت و پاک دستی و وجدان کاری مامورین انتظامی مواجه شده و ضمن ضبط مواد کشف شده ،افراد خاطی نیز بازدداشت میشوند.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،موقعیت جغرافیایی،ترکیب جمعیتی و رفتار و منش حکومتی ایران که با قانون اساسی مبتنی بر شرع اسلام و مبازره با استکبار جهانی- باعث گردیده ،ایران بعنوان یکی از کشورهای هدف برای باندهای مافیایی قاچاق مواد مخدر تبدیل شود.ایران از نظر این باندها یا بعنوان محل ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی و آسیای میانه مطرح بوده و یا بعنوان یکی از بازارهای مصرف مواد مخدر دارای اهمیت میباشد.

طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 93 ،میزان مواد مخدر کشف شده حدود 555 تن بوده است.از این میزان کشفیات 76 درصد در مرز و حاشیه مرزها صورت گرفته که 43 تن آن را سگ‌های موادیاب کشف کرده‌اند.

براساس گزارش قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر در سال 93 کشفیات قرص و آمپول 650 درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: در مجموع 87 میلیون و 370 هزار قرص و آمپول در سال 92 کشف شد.

در همین راستا در سال گذشته 271 هزار قاچاقچی و فروشنده موادمخدر دستگیر و 82 هزار و 500 معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.همچنین 300 باند تهیه و توزیع موادمخدر در سال گذشته متلاشی شده اند که با شجاعت و تلاش نیروهای جان بر کف در این عملیات‌ها 118 نفر از قاچاقچیان دستگیر، 1079 قبضه اسلحه کشف شد و 16 نیروی مبارزه با موادمخدر در سال 93 به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر طبق اعلام آخرین آمار کشفیات موادمخدر در فروردین ماه سال 94 کشف 35 تن انواع موادمخدر در یک ماهه فروردین 94 بوده که نسبت به مدت مشابه سال 92، 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در راستای کشفیات کشوری ،استان آذربایجان غربی بدلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ایی که دارد و بعنوان دروازه اتحادیه اروپا مطرح است سهم بسزایی در امر کشفیات و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دارد.

طبق امار ارائه شده کل کشفیات آذربایجان غربی در سال گذشته 6 تن و 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است که در مقایسه با سال 92، 27 درصد کاهش دارد، ادامه داد: سال 93 در کشور شاهد کاهش کشفیات مواد مخدر هستیم.

همچنین براساس آمار رئیس پلیس مبارزه با مواد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی کل دستگیری سال 93 را در استان 9 هزار و 352 نفر عنوان کرده که این آمار نسبت به سال 92 از افزایش 29 درصدی برخوردار است.

در همین راستا تعداد باندهای منهدم شده در سال 93 در آذربایجان غربی با 16 درصد کاهش 123 باند بوده است.

آنچه که در این بین کمتر دیده میشود حضور و تلاش مامورین نیروی انتظامی میباشد.مامورینی که حسب وظیفه خود،برای پاک نگه داشتن جامعه ایران اسلامی تلاش میکنند.

برای درگیر شدن با مواد مخدر و قاچاقچیانی که عاقبت کار خود رادر صورت دستگیری در اشد مجازات می بینند ،به خودسازی و اعتقاد بالایی نیاز است.چرا که باندهای قاچاق برای رهایی خود از مجازات قانونی ،طبیعتا به هر وسیله ایی اعم از رشوه،درگیری مسلحانه،تهدید خانواده و گستردن دام متوسل میشوند.

در همین راستا اخیرا مامورین نیروی انتظامی از امتحانی بزرگ، سربلند بیرون می ایند.مامورین مبارزه با مواد مخدر نقده حین کنترل خودروهای عبوری ، به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده که در بازرسی های صورت گرفته مقدار 2 کیلو موادد مخدر داز نوع حشیش کشف میکنند.قاچاقچیان مذکور پیشنهاد رشوه 10 میلیون تومانی میدهند که با شجاعت و پاک دستی و وجدان کاری مامورین انتظامی مواجه شده و ضمن ضبط مواد کشف شده ،افراد خاطی نیز بازدداشت میشوند.

حال با توجه به اینکه مامورین نیروی انتظامی بخش مهمی از مبارزه با مواد مخدر در کشور میباشند ،حتما مورد توجه باندهای قاچاق مواد مخدر هستند.لذا این مامورین باید از سوی دستگاههای ذی ربط حمایت شده و در عین حال آموزشهای اعتقادی،آشنایی با وظایف و حس نوع دوستی در آنها تقویت شود.همچنین بموازات آموزشهای مذکور ،از لحاظ مالی نیز باید این افراد مورد توجه قرار گیرند تا در دام پیشنهادهای پولهای کثیف و نامشروع گرفتار نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار