رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 123 باند مواد مخدر در آذربایجان غربی متلاشی شد.
کد خبر: ۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 03 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کریم اکبری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی این استان ترتیب یافت، اظهار داشت: سال گذشته کل کشفیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی 6 تن و 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در استان در سال 93 در مقایسه با سال 92، 27 درصد کاهش دارد، ادامه داد: سال 93 در کشور شاهد کاهش کشفیات مواد مخدر هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی کل دستگیری سال 93 را در استان 9 هزار و 352 نفر مطرح کرد و گفت: دستگیری در سال 93 نسبت به سال 92 از افزایش 29 درصدی برخوردار است.

وی تعداد باندهای منهدم شده در سال 93 در آذربایجان غربی را 123 باند عنوان کرد و ادامه داد: سال 93 انهدام باندها در استان نسبت به سال 92 از کاهش 16 درصدی برخوردار است که یکی از آیتم‌های کاهش کشفیات محسوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اضافه کرد: سال 93، 7 هزار و 891 فقره پرونده در این راستا تشکیل شده که نسبت به سال 92 از 12 درصد افزایش برخوردار است.

وی به اولویت‌های کاری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: تشدید اقدامات در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، توجه و تمرکز بیشتر بر روی عناصر اصلی، بحث متهمان و... از جمله اولویت‌های کاری است.

اکبری با بیان اینکه باندها و شبکه‌های مواد مخدر در شمال استان در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: جنوب استان از جمله در شهرستان‌های مهاباد، بوکان و سردشت در بحث پیش‌سازهای مواد مخدر و و مواد مخدر صنعتی با استقرار اکیپ‌های ویژه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 60 درصد معتادان در استان تعدد جرم دارند، خاطرنشان کرد: 70 درصد توزیع‌کنندگان مواد مخدر به خصوص توزیع‌کنندگان خرد تعدد جرم دارند.

وی بحث آموزش را نیز از جمله اقدامات مورد نظر مطرح کرد و خاطر نشان ساخت: در بحث آموزش با مشارکت شهرداری احداث محل‌هایی در نقاط آلوده و ارائه برنامه‌های آموزشی مدنظر است تا اکیپ‌ها در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی در محل‌های آلوده حضور یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار