شهردار منطقه 12 تهران از برپایی جشنواره کودک ، صلح و میراث فرهنگی با همکاری موزه صلح تهران ، دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی ؛ صنایع دستی و گردشگری و ایکوم در قدیمی ترین پارک تهران ( پارک شهر) برگزار می گردد.
کد خبر: ۳۰۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 26 September 2016
عابد ملکی گفت: جشنواره کودک ، صلح و میراث فرهنگی به مناسبت روزجهانی صلح و هفته ملی کودک برنامه ریزی وسعی شده تا با مشارکت موزه ها ، موسسه ها و نهاد های فعال حوزه کودک ، برنامه های آموزنده و سرگرم کننده در راستای مفهوم صلح و میراث فرهنگی ارائه گردد.

وی افزود : مجموعه نیاوران ، کاخ سعد آباد ، موزه علوم و فن آوری ، باغ موزه دفاع مقدس ، کاخ گلستان ، موزه سیارصلح کودکی(مشهد) ، موزه ملی و موزه کودکانِ ما (مازندران) در این جشنواره فعالیت داشته و افزون بر این موزه ها ، موسسات و نهاد های مرتبط کودکان همچون : شورای کتاب کودک ، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان ، خانه کتابدار، راز بارش ، گالیله کوچولو، آوای طبیعت پایدار، گروه بازی و اسباب بازی به یاوران سرزمین آریا ، هیلو جنبش علفزار کرمانشاه و انجمن هنرمندان خود آموخته با فعالیت های آموزشی و تعاملی و همچنین برپایی کارگاهها و ارائه محصولات مناسب با موضوع جشنواره حضور خواهند داشت.

 شهردار منطقه 12 همچنین از حضور فعال گروه هایی همچون نذر شادی ، شبکه یاری کودکان کار و نیکی های کوچک که از فعالان اجتماعی برای کودکان آسیب دیده هستند و همچنین زنان عروسک ساز از روستاهای استان های قزوین ، خراسان جنوبی و عشایر استان تهران با عرضه ی محصولات بومی خود در این جشنواره خبر داد.

ملکی در ادامه بیان کرد : دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جشنواره با برپایی کارگاه هایی همچون: باستان شناسی برای کودکان ، آشنایی با الفبا در گذر تاریخ ، آشنایی با مرمت آثار سفالین و رنگ به رنگ با تاریخ ، لذت یادگیری را برای کودکان ایجاد می کند.

وی در پایان از روایت قصه هایی از ادبیات کهن با بن مایه هایی از مفاهیم صلح و دوستی توسط گروه راز گردونه دردو نوبت صبح و بعد از ظهر برای کودکان و همچنین اجرای خیمه شب بازی و عروسک های غول پیکر و نمایش های شاد کودکانه در قدیمی ترین بوستان تهران (پارک شهر) که یادآور خاطرات کودکی بسیاری از شهروندان تهرانی است خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران، گفتنی است جشنواره کودک ، صلح و میراث فرهنگی از 6 تا 11 مهر ماه ، از ساعت ده الی پنج بعد از ظهر در قدیمی ترین پارک تهران (پارک شهر) میزبان تمام علاقه مندان به حوزه کودک ، صلح و میراث فرهنگی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار