استاندار آذربایجان غربی گفت: مناطق آزاد و بازارچه های مرزی پایگاه های صادراتی و ارزآوری هستند و تنها پایگاه وارداتی صرف نمی باشند.
کد خبر: ۲۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 30 April 2015

قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی آذربایجان غربی و شهر ارومیه افزود: این پایگاه ها باید در مقابل صادرات، واردات داشته باشند و به پایانه واردات و مصرف ما تبدیل نشوند.

وی اظهار کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت منطقه آزاد و بازارچه های مرزی آذربایجان غربی، در استان اشتغال پایدار ایجاد و مشکل بیکاری را ریشه کن کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 300 روستای مرزی در استان داریم که باید به فکر توسعه این روستاها باشیم و توجه ویژه رییس جمهوری نیز معطوف به توسعه و رونق اقتصادی روستاهای مرزی است.

وی اضافه کرد: در حال فراهم سازی زیرساخت های توسعه اقتصادی و صنعتی استان هستیم و تمام تلاش خود را در این خصوص بکار گرفته ایم.

وی ادامه داد: زمینه های پیوستن چالدران به حوزه منطقه آزاد ماکو نیز در حال فراهم شدن است که در صورت تصویب و عملیاتی شدن امیدواریم شاهد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: شوراها نماینده مردم هستند و باید تمام توان خود را برای خدمت رسانی به مردمی که آنها را پای کار آورده اند به کار گیرند.

سعادت از اعضای شوراهای اسلامی استان خواست خدمتگزاری به مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و با حفظ وحدت و همدلی و با همزبانی در راستای رفع معضلات و مشکلات موجود مردم کار کنند.

وی اضافه کرد: نباید اعضای شوراها با دو دستگی، شهرداری را که برای شهر خود انتخاب می کنند دچار سردرگمی کنند و برخی اعضای شورا به دنبال تغییر شهردار و برخی بر ابقای شهردار در پست خود جبهه بگیرند چرا که این جبهه گیری و تغییر سال به سال شهردار به نفع مردم و شهر نیست.

وی اظهار کرد: دغدغه ما در استان توسعه زیرساخت ها، بهبود شاخص های توسعه انسانی، اشتغال جوانان و درآمد سرانه مردم است و در این خصوص تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر پیگیری جدی حل مشکلات مساکن مهر استان و به خصوص مشکل فاضلاب مسکن مهر شهرک گلمان نیز اضافه کرد: متاسفانه در جانمایی احداث مسکن مهر در شهرک گلمان مطالعه خوبی انجام نشده و خاک این شهرک قدرت جذب فاضلاب را ندارد.

وی ادامه داد: دستورات لازم را برای حل مشکلات این شهرک صادر کرده ایم و تصفیه خانه گلمان نیز در دست ساخت است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه آذربایجان غربی از لحاظ گازرسانی به روستاها عقب مانده است گفت: مدیریت پیشین گاز ریسک پذیر نبود و از امکانات بانکی برای توسعه گازرسانی به روستاها استفاده نکرد ولی مدیریت جدید شرکت گاز کارهای بزرگی را در استان شروع کرده که امیدواریم با اقدامات وی شاهد جبران عقب ماندگی های موجود در روستاها باشیم.

وی با انتقاد از ادغام وزارت ورزش با سازمان ملی جوانان نیز افزود: نباید موضوع جوانان ساختار سیاسی پیدا کند و این ادغام توسط مجلس شورای اسلامی کار خوبی نبود.

در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی آذربایجان غربی و شهر ارومیه مشکلات و دغدغه های موجود در حوزه فعالیت خود را با استاندار در میان گذاشتند.

روز نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران با نام روز شوراها نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار