کد خبر: ۲۹۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 17 September 2016


مشاور استاندار و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت که پر رنگ تر شدن نقش زنان در فرهنگ سازی و ترویج مصرف تولید داخلی و استفاده از کالای ایرانی، ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، بی عصمت سرفرازی روز شنبه در نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات با حضور خانم دکتر رادفر مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در امور زنان و خانواده، گفت: با عنایت به توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات تحولات شگرف و همه جانبه ای در زندگی انسان ایجاد شده است و فرصت های جدید و قابل توجهی در بازار کار فراهم شده است.

وی افزود: باید بررسی کرد که سهم زنان از محصولات و خدمات ICT چقدر بوده است. موانع فراروی زنان در بهره مندی موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟ چگونه می توان امکان بهره مندی از این امکانات را برای زنان روستایی و حاشیه نشین فراهم کرد.

سرفرازی در ادامه به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: با عنایت به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ازجانب مقام معظم رهبری مدظله العالی و برنامه های 12 گانه اجرایی نمودن این سیاست ها، از جمله ارتقا بهره وری، مردمی کردن اقتصاد، توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، ارتقا توان تولید ملی و ... باید جایگاه شایسته برای زنان در نقش آفرینی جهت ارتقا این سیاست ها برداشت و صرفا نقش زنان در فرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی و مصرف بهینه خلاصه نکرد بلکه نقش زنان در تولید ، اشتغال و ... نیز به خوبی دیده شود.

سرفرازی به سیاست ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه زنان پرداخت و افزود: با توجه به نگاه دولت و برنامه ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در برنامه ششم توسعه ماده ای جهت اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها و برنامه ها و طرح های دستگاه های اجرایی لحاظ گردد.

بر اساس ماده 31 لایحه برنامه ششم توسعه در راستای فرآیند توسعه پایدار و متوازن کلیه دستگاه های اجرایی موظفند با سازماندهی و تقویت جایگاه سازمانی امور زنان و خانواده در دستگاه های اجرایی نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها، برنامه ها و طرح های خود و ارزیابی آثار تصمیمات در آن چارچوب بر اساس شاخص های ابلاغی ستاد ملی زن و خانواده اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار