نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان محصول استراتژیک سیب‌زمینی با مشکلات فروش مواجه هستند که نیاز است هر چه سریع‌تر این دغدغه ها و نگرانی‌ها برطرف شود.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 13 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، رضا کریمی در دیدار با سفیر ایران در آذربایجان اظهار داشت: متاسفانه دولت‌های قبلی و دولت فعلی در رابطه با حل مشکل سیب‌زمینی‌کاران استان و کشور خوب عمل نکرده و نیاز است در این زمینه مسئولان اهتمام ویژه‌ای برای حل این مشکل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی مهمترین محصول تولیدشده در استان بوده و استان اردبیل قطب تولید سیب‌زمینی کشور محسوب می‌شود، گفت: در این زمینه تولیدکنندگان این محصول استراتژیک با مشکلات فروش مواجه هستند که نیاز است هر چه سریع‌تر این دغدغه ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

کریمی تصریح کرد: یکی از راهکارهای حل مشکل سیب‌زمینی‌کاران استان رفع موانع صادرات و تولید است که این امر نیازمند اقدامات اساسی از سوی مسئولان کشور ایران و آذربایجان و کشورهای همجوار است تا بتوانیم روند صادرات سیب‌زمینی در منطقه را تسهیل کرده و دغدغه و نگرانی کشاورزان را رفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ارتباط کشور ایران و آذربایجان را مهم و ضروری خواند و افزود: این دو کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه اقتصادی، سیاسی و تجاری دارند که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب این روابط دوچندان شود تا دو کشور در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرند.

وی بیان کرد: قیمت فعلی سیب‌زمینی در استان اردبیل متناسب با هزینه تولیدکنندگان نبوده و این امر کشاورزان منطقه را با مشکلات زیادی مواجه کرده و انتظار می‌رود هر چه زودتر با رایزنی‌های اساسی این مشکلات برطرف شود تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تولیدکنندگان گام بزرگی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و افزایش تولید داخلی بردارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار