امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، آخرین وضعیت محصول انگور و شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بررسی شد.
کد خبر: ۲۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ 10 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امروز با حضور محمدرضا نعمت زاده که برای انجام یک سفر کاری فشرده یک روزه به ارومیه سفر کرده است، صبحانه کاری و جلسه وی با استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی آخرین وضعیت محصول انگور و شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بررسی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار داشت: اولویت این وزارت خانه توجه به معدن و اکتشافات معدنی است.

محمدرضا نعمت زاده بیان کرد: معادن آذربایجان غربی از نعمت‌های خدادادی این منطقه بوده اما سرمایه گذاری در آن کافی نیست.

وی به مشکل نقدینگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سطح کلان کشور منابع مالی ناچیزی وجود داشته تا جایی که تا سال 89 مشوق‌های صادراتی وجود داشت اما از سال 90 حذف شد و برای همین باید ردیف بودجه‌ای که به همین سبب منظور شده بود بازگردد.

نعمت زاده با اشاره به مشکل معادن افزود: بی تردید اگر بانک‌ها کمتر از 40 درصد به صنعت و معدن منابع اعتباری در نظر بگیرند کار به جایی نمی‌رسد.

 استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از صنعت استان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند اظهار داشت: متاسفانه مدیران برخی کارخانجات استان به علت بدهی به بانک‌ها هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

قربانعلی سعادت تصریح کرد: بی شک با راه اندازی واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی، می‌توان شاهد اشتغال زایی بسیار مطلوبی در استان بود.

 وی گفت: متاسفانه هم اکنون کارخانه‌های تبدیلی استان دچار مشکلات مالی بوده و علاوه بر آن کارخانه سیمان خوی نیز از لحاظ صادراتی مشکل دارد.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: شناسایی و پایش واحدهای مشکل دار استان از سال پیش آغاز شده و تا کنون 400 واحد به عنوان واحد اولویت دار انتخاب شدند که از این تعداد 71 واحد صنعتی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشتند.

جعفرصادق اسکندری گفت: به تازگی 83 طرح و واحد صنعتی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده و 37 طرح توسعه نیز اجرایی شده و از طریق این سلسله فعالیتها امکان اشتغال برای 7 هزار و 500 نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از لحاظ ذخایر و تنوع معدنی از جمله استان های برتر کشور به حساب می آید افزود: در این باره کار مطالعه ژئوفیزیک هوایی معادن شمال استان در پهنه 2هزار و 500 کیلومتری به انجام رسیده است.

اسکندری تصریح کرد: در سال گذشته 650 میلیون دلار صادرات از گمرگ های آذربایجان غربی انجام شده و برای امسال نیز هدفگذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار