کد خبر: ۲۹۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 09 September 2016
استاندار لرستان بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان تالکید کرد.

 هوشنگ بازوند ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه با اقدامات مناسبی که در حوزه راهداری استان صورت گرفته تلفات جاده ای استان رشد منفی داشته است، اظهار داشت: تلفات جاده ای استان حدود سه درصد رشد منفی داشته است به طوری که لرستان در این زمینه نسبت به میانگین کشور وضعیت مطلوبی دارد.

وی بیان داشت: مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان سرمایه ای حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در اختیار داشته که باید از این سرمایه به خوبی حفاظت کند.

استاندار لرستان وجود راه های مواصلاتی خوب و حمل و نقل کارآمد را از شاخص های توسعه پایدار دانست و گفت: زمان پوست اندازی راهداری کشور فرا رسیده است که برای این پوست اندازی در حوزه راهداری و نگهداری راه ها به نوآوری جدید نیاز است و با شیوه های قدیم نمی توان از این ثروت بزرگ نگهداری کرد.

بازوند افزود: به منظور کاهش سوخت مصرفی خودردوها در جاده، برای کاهش تلفات جاده ای و ... باید روی شاخص های نگهداری راه و نوآوری در این زمینه کار شود.

وی ایجاد شیارهای عرضی در جاده های کشور را موجب خسارات فراوان در فصل زمستان دانست و بیان داشت: ایجاد این شیارهای عرضی برای روکش جاده ها و قیر یارانه ای دیگر جوابگو نبوده بلکه ما باید به سمت استفاده و ایجاد روکش های بتنی در سطح جاده ها برویم.

استاندار لرستان ادامه داد: در نقاطی که پرحادثه بوده و آسفالت در آنجا جواب نمی دهد باید روکش بتنی انجام داد و وجود قیر در گردنه ها نیز موجب تصادف و خسارت می شود لذا باید در این نقاط از روکش بتنی استفاده شود.

بازوند به وجود نقاط حادثه خیز زیادی در لرستان که موجب تصادفات می شود، اشاره کرد و تصریح کرد: شهر خرم آباد مرکز تلاقی دو کریدور اصلی کشور یعنی کریدور شمال به جنوب و کریدور مرز بازرگان به بدر امام بوده که نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه برخی محورهای موجود در استان از نقطه پر حادثه به محورهای پر حادثه تبدیل شده اند، عنوان کرد: محور ازنا – شازند تقریبا به محور پرحادثه ای تبدیل شده است که برای رفع مشکلات آن نیازمند کمک سازمان راهداری از محل نقاط حادثه خیز هستیم.

استاندار لرستان به برخی تقاطع های مشکل ساز استان اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال تقاطع پلیس راه دورود - خرم آباد موجب سرگردانی رانندگان شده است همچنین جاده کوهدشت - پلدختر که جاده ای بین المللی بوده و انواع تانکرهای عراقی برای حمل نفت از آن عبور می کنند و علاوه بر مشکلات زیست محیطی مشکلات زیادی برای استان ایجاد کرده است لذا از سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم برای رفع مشکلات آن کمک کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار