کد خبر: ۲۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 07 September 2016


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: با منویات مقام معظم رهبری توانستیم اجساد شهدای فاجعه منا را به رغم کوتاهی دولت عربستان پس بگیریم، اما می‌دانیم که در این فاجعه حرمت حقوق بشر پایمال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 17 شهریور سال 57 نمونه‌ای از ایستادگی و شهامت ملت ایران است، افزود: در این روز ملت ایران با ایستادگی و مقاومت درس عبرتی به حکومت‌های مستبد دادند.

وی در ادامه به فاجعه منا اشاره کرد و بیان داشت: کوتاهی عربستان باعث بروز این فاجعه شد، البته در ایام حج اتفاقات دیگری از جمله آتش‌سوزی و... نیز اتفاق افتاد که هر بار با سکوت عربستان مواجه بودیم.

این مسؤول تأکید کرد: اما در فاجعه منا و با منویات مقام معظم رهبری توانستیم اجساد این فاجعه را به رغم کوتاهی دولت عربستان پس بگیریم، اما می‌دانیم که در فاجعه منا حرمت حقوق بشر پایمال شد.

روحی یزدی با بیان اینکه این‌گونه جنایات از سوی دیگر قدرت‌ها نادیده گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در روسیه کنفرانس علمای اهل سنت از بلاد مختلف تحت عنوان اهل سنت کیست؟ تشکیل شد که در آن از عربستان، قطر و بحرین دعوت نکردند و در بیانیه پایانی اعلام شد که وهابیت، تکفیری و سلفی‌گری از اهل سنت نیستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دست آل سعود در تمامی جنایاتی که در سرزمین‌های اسلامی روی می‌دهد، مشخص است، افزود: نسل‌کشی در یمن، سوریه، عراق، حرکت‌های انتحاری از اقداماتی است که علیه کشورهای اسلامی شده و دست آل سعود به صورت پنهان و آشکار در این جنایات مشخص است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: عربستان با استفاده از تمام امکانات، هر نوع امکانات و اجازه هر حرکتی را از حجاج می‌گیرد، چرا که می‌خواهد آنها را زیرنظر قرار دهد.

روحی یزدی با اشاره به اینکه آل سعود با این اقدامات به دنبال اهداف سیاسی خود است، تأکید کرد: این اقدامات آل سعود برای چند روز بیشتر حکومت کردن است.

وی آگاهی و بصیرت در بین مسلمانان را مهمترین اولویت دانست و گفت: هر سال یک اتفاقی در حج می‌افتد که اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، این است که این اقدامات تعمدی باشد و این امر حاکی از بی‌کفایتی آل سعود است.

روحی یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود به قیام خونین 17 شهریور اشاره کرد و بیان داشت: 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و هرگز فراموش نمی‌شود.

*تلاش برای برگزاری باشکوه انتخابات آتی

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز در ادامه سخنان خود به انتخابات آتی اشاره کرد و افزود: باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های دقیق پیش‌بینی‌های لازم را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و قانونی در این استان انجام دهیم.

روحی یزدی با اشاره به اینکه شورای نگهبان با موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مشکلی ندارد، افزود: در این راستا همچنین این شورا از آمادگی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود به طرح استفساریه تبصره 3 ماده 52 و ماده 73 قانون انتخابات مجلس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح بعید به نظر می‌رسد که به تصویب برسد، به دلیل منافاتی که با قانون اساسی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار