هفته تعاون در خراسان شمالی روز شنبه با غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در محل امامزاده سیدعباس معصوم زاده بجنورد با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 03 September 2016
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین گفت: شهدا گنجینه های انقلاب هستند و وظیفه حفظ و پاسداری از ارزش ها و آرمان های این عزیزان به عهده یکایک افراد است.
حسن نوری اظهار کرد: تعاونگران استان با حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های این عزیزان و الگو قراردادن رشادت ها و فداکاری های آنها در راه حفظ و اعتلای میهن اسلامی تلاش خواهند کرد.
وی در مورد برنامه های هفته تعاون گفت: در این هفته با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان شمالی دیدار خواهد شد و مسئولان از نزدیک در جریان مشکلات شرکت های تعاونی قرار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان، افتتاح تعاونی های مسکن فرهنگیان و تعاونی مسکن ارتش و همچنین مجتمع تولیدی پوشاک آلاچیق از دیگر برنامه های این هفته است.
بر اساس اظهار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی سه هزارو300 شرکت تعاونی در استان به ثبت رسیده است که 50 درصد از این تعاونی ها در حالت نیمه فعال و غیرفعال قرار دارند.
با توجه به اینکه در 13 شهریور قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در مجلس تصویب شده، این روز به نام «روز تعاون» در تقویم کشور نامگذاری شده است و هفته تعاون از این روز آغازمی شود و به مدت یک هفته ادامه می یابد.
استان 936 هزار نفری خراسان شمالی که در شمالشرق کشور واقع شده که تنها در شهرستان بجنورد بیش از 22 هزار واحد صنفی در قالب 46 اتحادیه فعال است همچنین در این استان 410 واحد تولیدی و صنعتی با 13 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و 10 هزار کارگر فعال است که طبق آمار 20 درصد از کارگران بیمه شده استان در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار