کد خبر: ۲۸۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 31 August 2016
در راستای انجام منویات مقام معظم رهبری و اجرای عملی شعار سال، دهمین دیدار مردم و مسوولان در دولت یازدهم، در روستای ول افرا از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این دیدار با اشاره به فلسفه حضور کاروان امید در روستا گفت : در دولت تدبیر و امید بناست که خدمات مردمی شود و اکثریت مشکلات به صورت اجتماعی و با رویکرد اجتماعی دنبال شود.

"علی اصغر میرزایی" افزود: در هفته دولت، کارنامه دولت یازدهم در دید و منظر عموم قرار گرفت و با وجود تنگناهایی که وجود داشته خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه شد.

وی اظهار داشت: یکی از منظرهای خدمات دولت رو در رویی با مردم  است و وزرای دولت در استانها در هفته دولت حضور پیدا کردند و از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شدند و شاهد حضور وزیر کشور در استان هستیم که برنامه های مختلف و متنوعی در استان اجرا شده است.

میرزایی ادامه داد: با دست خالی و با همه محدودیت ها خدمات خوبی در شهرستان بندرگز ارائه شده است و 144 میلیارد تومان در شهرستان هزینه شده و 875 مورد طرح اشتغالزا و خدمات رسانی در کارنامه مسئولین شهرستان وجود دارد.

این مقام مسوول افزود: بنا داریم برنامه های سفر کاروان امید را کیفیت ببخشیم و دوستان نظرات و پیشنهادات خود را منعکس کنند.

میرزایی ادامه داد: ما در جلسات و همایش ها عرض کردیم که دهیاران و شوراها علاوه بر تسلط بر موارد وظایف قانونی خود را مطالعه کنند و اشراف داشته باشند و در راستای خدمت رسانی برنامه ارائه دهند و بررسی مشکلات داشته باشند.

وی ، بزرگترین سرمایه برای انسان را سرمایه فکری عنوان کرد و افزود : اثر بخش ترین سرمایه ، سرمایه انسانی است و می توانیم از نظرات و افکار افراد خلاق استفاده و بهره ببریم و امورات را به صورت کاربردی و عملی به پیش ببریم.

فرماندار بندرگز اظهار داشت: یکی از اهداف حضور کاروان امید در راستای اقتصاد مقاومتی است.

میرزایی افزود : شعار سال 95 از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و این امر جنبه قانونی، عقلی. عرفی دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشخصه ها و مولفه های اقتصاد مقاومتی مردمی بودن اقتصاد است و ویژگی هایی در اقتصاد وجود دارد که تا به حال غافل بودیم.

وی گفت: حضور کاروان امید باید این پیام را منتقل کند که ما در کنار مردم هستیم.

این مقام مسوول با اشاره به منابع غنی در روستاها اظهار داشت: مشاغل سنتی، فرهنگ ها و سنت ها در روستا وجود دارد که باید با علم و دانش تلفیق شود و ما هدایت ها و راهنمایی های لازم را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت و توسعه روستا می توان برنامه و طرح ارائه داد و بنا نیست به صورت سنتی کار را دنبال کنیم.    

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز گفت: همت همگانی را اقتصاد مقاومتی تحقق می بخشد و باید برای رسیدن به اهداف بلند اقتصاد به گفتمان عمومی بپردازیم و در هر مجلس و محفل مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح و به صورت فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

میرزایی در ادامه گفت: اجرای جدول و آسفالت و جابجایی شبکه برق در سالهای اخیر، سرویس کل روشنایی معابر روستا ، ارائه تسهیلات تعمیرات مسکن از سوی اداره بهزیستی، احداث و تعمیرات واحدهای مسکن از سوی کمیته امداد ، احداث خانه عالم ، رفع مشکلات مخابراتی و اینترنتی و راه اندازی دفتر مدیریت بحران از مهمترین اقداماتی است که در روستای ول افرا انجام و در دست اجراست.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود، توزیع سبد کالا، اهدا و نصب کنتور آب شرب منازل به افراد بی بضاعت، توزیع بسته های بهداشتی ، تهیه دارو برای نیازمندان، ویزیت رایگان، اهدای لوازم ورزشی، اهدای سیمکارت همراه اول به جوانان نخبه، کمک هزینه تحصیلی، تحویل لوازم توانبخشی را از اقدامات انجام شده در این روستا بیان کرد.

وی، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و نمایشگاه کتاب و غذاهای سنتی، برگزاری کلاس های آموزشی امداد و کمکهای اولیه و تشکیل تیم امداد جمعیت هلال احمر را از دیگر برنامه های دیدار مردم و مسئولین در روستای ول افرا عنوان کرد.

گفتنی است، مدیر عامل مخابرات گلستان نیز در این برنامه حضور داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار