کد خبر: ۲۸۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 30 August 2016


شهردار کرج با اشاره به تخصیص اعتبار برای اجرای برنامه‌های آموزشی در مساجد و مدارس به عنوان اقدامی زیربنایی گفت: امسال آموزش‌های شهروندی در 230 مدرسه و مسجد کرج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، علی ترکاشوند افزود: توسعه فرهنگ شهروندی و آشناسازی مردم با حقوق شهری از دیگر اقدامات زیربنایی مدیریت شهری کرج است .

وی ادامه داد: 120 مدرسه و 110 مسجد در سال‌جاری برای ارائه آموزش‌های شهروندی، تجهیز و آماده شده‌اند.

ترکاشوند مهمترین رویکرد این اقدام را آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: یکی از نقاط تمرکز مدیریت شهری کرج برای ارائه آموزش‌ها در این مکان‌ها است.

شهردار کرج اظهار کرد: از مهمترین ملزومات توسعه شهری و افزایش دانش اجتماعی آموزش به کودکان و پرورش آنان در خصوص موضوعات مرتبط است.

وی افزود: مدرسه و مسجد محیط‌هایی هستند که در جامعه ما همچون کانون یک دایره، در معرض توجه قرار داشته و به عنوان مراکزی تاثیرگذار به شمار می‌آیند که هر گونه اقدامی حول محور این مراکز می‌تواند به حصول نتیجه بی‌انجامد.

وی، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این مراکز را از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، به همین منظور دانست.

ترکاشوند ادامه داد: در ابتدای شکل‌گیری شهرداری‌ها، این دستگاه‌ها صرفا جنبه خدمات‌رسانی داشتند اما با وسعت یافتن فعالیت آنها و مسؤولیت‌هایی که به عهده‌شان گذاشته شد، اجرای اهداف فرهنگی، درمانی و ورزشی نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون این دستگاه‌ها به عنوان یک نهاد خدماتی و فرهنگی، یکی از مهمترین مراکز آموزش فرهنگ شهری و شهروندی به شمار می‌روند که اجرای بیش از 300 وظیفه را در همه این بخش‌ها به عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار