فرماندار کرمانشاه:
فرماندار کرمانشاه گفت: همزمان با هفته دولت، پروژه پرورش و اصلاح نژاد اسب اصیل ایرانی واقع در روستای قمشه ماهیدشت به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۸۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 30 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ازبهره‌برداری پروژه پرورش و اصلاح نژاد اسب اصیل ایرانی واقع در روستای قمشه ماهیدشت خبر داد و اظهار داشت: در مجموع برای اجرای این پروژه 15 میلیارد ریال هزینه شده و کل سرمایه‌گذاری این طرح از سوی مجری پروژه تأمین شده است و از آنجایی که بخش ماهیدشت از نظر پرورش اسب قدمت زیادی دارد، استاندار کرمانشاه دستورات لازم را برای ساخت هر چه زودتر این پروژه صادر کرد.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در هفته دولت نخستین سفر رسمی یک روزه استاندار کرمانشاه به محروم‌ترین روستاهای سرفیروزآباد و محور سرعین و آهوران شهرستان کرمانشاه انجام شد، گفت: در این بازدید معاونین استاندار، اعضای شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان و دو نفر از نمایندگان استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.
رنجبر با اشاره به بازدید استاندار از دو پروژه آبرسانی به روستاهای سرعین که با تلاش بسیج سازندگی سپاه استان کرمانشاه در حال اجرا است، افزود: این دو پروژه آبرسانی با مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است که رقم یک میلیارد و 300 میلیون تومان آن توسط بسیج سازندگی تأمین اعتبار شده است و مابقی اعتبار آن نیز از محل اعتبار آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حال تأمین است.
وی با بیان اینکه همچنین در بازدید از روستاهای منطقه محروم سرفیروزآباد، استاندار کرمانشاه دستور پرداخت هزینه انشعاب آب رسانی به روستاهای این منطقه را داد، عنوان کرد: در این بازدید استاندار دستورات لازم را در مورد هدایت و کانال‌کشی آب برای کشاورزان این منطقه و انجام فعالیت‌های آبخیزداری برای مسئولان ذیربط صادر کرد.
فرماندار کرمانشاه بازدید مسئولان را از دو خانه مسکونی که توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی برای دو خانواده محروم ساخته شده بود، یکی دیگر از برنامه‌های این بازدید چند ساعته دانست و اظهار کرد:مسئولان مربوطه همچنین از نزدیک فعالیت‌های گروه‌های جهادگر دانشجو را در این مناطق محروم مشاهده کردند.
وی با اشاره به بازدید استاندار کرمانشاه از محور جاده‌های در حال ساخت آهوران و ماهیدشت، بیان کرد: استاندار دستورات لازم را در راستای تکمیل این پروژه‌ها به مسئولان گوشزد کردند و با حضور در شهر هلشی از بلوار در حال احداث و فروشگاه نیمه کاره این شهر نیز بازدید کردند.
رنجبر با اشاره به ارائه گزارش عملکرد در رابطه با اجرایی کردن طرح‌های در دست اجرا و حل مشکلات شهروندان از سوی فرماندار کرمانشاه و بخشدار روستای سرفیروزآباد در حین این بازدید گفت:سپس استاندار کرمانشاه و مسئولان مربوطه با حضور در روستاهای دولت‌آباد از توابع بخش ماهیدشت ضمن دیدار با مردم از وضعیت بهسازی، جدول‌گذاری، ساخت پل و کانال‌کشی روستا بازدید کردند.
وی بازدید از طرح احداث گاوداری سه هزار رأسی بنیاد مستضعفان که در بخش ماهیدشت عملیات اجرایی آن شروع شده است را یکی دیگر از بازدیدهای این سفر یک روزه دانست و اظهار کرد: سپس مسئولان مربوطه در مورد وضعیت کنونی این طرح که با مبلغ 40 میلیارد تومان شروع شده است، به استاندار گزارشی ارائه کردند.
فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در این سفر یک روزه از طرح تعاونی زنان در روستای قمشه از توابع بخش ماهیدشت نیز از سوی استاندار و مسئولان بازدید به عمل آمد، گفت: این طرح تعاونی که 1500 عضو دارد در زمینه‌های گلدوزی، خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی به زنان آموزش‌های لازم را می‌دهد.
وی با بیان اینکه استاندار همچنین از محل دهکده پرورش قارچ ماهیدشت واقع در روستای چقابلک از توابع ماهیدشت بازدید کردند، گفت:همچنین استاندار دستورات لازم را در رابطه با طرح آسفالت روستایی بخش ماهیدشت و حل مشکلات تسهیلات بانکی آن صادر کردند
رنجبر با اشاره به بازدید استاندار کرمانشاه و مسئولان استانی از طرح کشتارگاه طیور در روستای چقابلک ماهیدشت و مشاهده پیشرفت‌های این طرح افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از حالت رکود خارج و با هزینه‌ای بالغ بر 1.5 میلیارد تومان در حل بازسازی مجدد است.
وی با اشاره به افتتاح بیش از ده طرح عمرانی در بخش کوزران عنوان کرد: در پایان نیز مشکلات بخش‌های مختلف شهرستان کرمانشاه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با حضور نمایندگان و مدیران استانی  بررسی شد و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار