نمایشگاه دستاوردها و دست سازهای تجهیزات فنی هنرستان های نهاوند در دبیرستان دخترانه فرزانگان نهاوند افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 28 April 2015

دستاوردها و دست سازهای تجهیزات فنی هنرستان های نهاوند در دبیرستان دخترانه فرزانگان نهاوند به نمایش گذاشته شد.

به گزارش مهر، مسئول آموزشی متوسط دوم اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه دست سازهای دانش آموزان هنرستان های دختر و پسر نهاوند برای نخستین بار با شرکت هفت هنرستان نهاوند در هفت غرفه برپا شده است.

رسول ناظری گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته مشاغل و به منظور هدایت و تشویق دانش آموزان سال اول آموزش متوسطه به سمت رشته های فنی و مهارتی هنرستان های نهاوند راه اندازی شده است.ناظری افزود: هنرستان های پسرانه شهید مطهری در چهار رشته، فارابی شش رشته، ولیعصر چهار رشته و علامه طباطبایی با سه رشته به همراه هنرستان های دخترانه شهید سلیمانیان با چهار رشته، زکیه با چهار رشته و آتیه سازان با دو رشته در این نمایشگاه حضور یافتند.

مسئول آموزشی متوسط دوم اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند عنوان کرد: در این نمایشگاه دست سازهای دانش آموزان هنرستان های نهاوند در حوزه های ماکتهای رشته مکانیک خودرو، میکروکنترل، الکترو تکنیک، نقشه کشی معماری، گرافیک، طراحی صفحات وب و کامپیوتر، کشت گیاهان دارویی و خیاطی لباس های زنانه در معرض دید دانش آموزان و جوانان علاقمند به رشته های فنی قرار دارد.

رسول ناظری بیان داشت: در حال حاضر ۴۷ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم این شهرستان در ۱۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.وی گفت: با توجه به اینکه رشته های فنی و حرفه ای بازار کار بهتری برای دانش آموزان دارد معرفی این رشته ها به دانش آموزان در هدایت آنان به این مراکز موثر است.

ناظری اظهار داشت: در هنرستانهای شهرستان نهاوند ۲۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش داده می شود که عمده ترین آنها شامل رشته ساخت و تولید، ساختمان، معماری، الکترونیک، نقشه کشی صنعی، نقشه برداری، معماری، گرافیک، مکانیک، حسابداری، کامپیوتر و کودکیاری است.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ هزار دانش آموز در ۲۵۸ آموزشگاه شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد سه هزارو ۲۰۰ نفر در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار