منابع آبی عرصه ‌های جنگلی زاگرس 40 درصد آب کشور را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۲۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 25 August 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: استان فارس 12 میلیون و 400 هزار هکتار عرصه طبیعی و هفت میلیون و 300 هزار هکتار مرتع و دو میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و 100 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد.
بوستانی افزود: از چهار اقلیم جنگلی کشور سه اقلیم در فارس وجود دارد، حوزه زاگرس مهم ‌ترین عرصه جنگلی این استان است و 40 درصد آب کشور را تأمین می‌کند.
وی بیان کرد: تجدید درختان تنومند و کهنسال عرصه جنگلی فارس که قدمت بیش از 200 سال دارند کاری هزینه‌ بر و زمان ‌بر است و یک نهال بنه یا بلوط جنگل‌ های زاگرس بعد از 20 سال به ارتفاع یک متر و قطر چهار سانتیمتر می‌رسد و رسیدن این درخت به ارتفاع 15 تا 20 متر بسیار زمان می‌برد و نابودی آن به‌ سختی جبران می‌شود.
بوستانی ابراز داشت: یکی از کارهای اساسی در راستای نهی از منکر و امر به معروف، حفاظت از انفال و عرصه جنگلی است.
مدیرکل منابع طبیعی فارس تصریح کرد: جلوگیری از تخریب جنگل، مرتع و پوشش گیاهی عین نهی از منکر و ترویج درختکاری و حفاظت از محیط‌ زیست پیرامونی و بهره‌ برداری بهینه، مصداق امر به ‌معروف است.
وی خاطرنشان کرد: استان فارس دهمین سال بی‌ آبی خود را سپری می‌کند و با استمرار خشکسالی باید مشارکت مردم را در راستای پیشگیری از حریق جنگل ‌ها و مراتع افزایش داد که گاه یک تذکر مانع از سهل‌ انگاری و بروز آتش ‌سوزی و نابودی سرمایه‌ های ملی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار