با یک حساب دو دو تا میتوان تا حدودی هزینه این اقدام را محاسبه کرد.در بازار ارومیه هر کیلو نقل معمولی بمبلغ 13 هزار تومان میباشدکه 1500 کیلو نقل حدود 19500000تومان(نوزده میلیون و پانصد هزار تومان )هزینه در بردارد.اکنون باید پرسید ،آیا منش و رفتار علی (ع) برای چنین اقدام خیر خواهانه ایی شایسته تر نبود؟
کد خبر: ۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 26 April 2015

با یک حساب دو دو تا میتوان تا حدودی هزینه این اقدام را محاسبه کرد.در بازار ارومیه هر کیلو نقل معمولی بمبلغ 13 هزار تومان میباشدکه 1500 کیلو نقل حدود 19500000تومان(نوزده میلیون و پانصد هزار تومان )هزینه در بردارد.اکنون باید پرسید ،آیا منش و رفتار علی (ع) برای چنین اقدام خیر خواهانه ایی شایسته تر نبود؟

به گزارش تابناک ارومیه،به گفته حسین راغفر کارشناس اقتصاد 40درصد از جمعیت کشور دچار فقر مطلق هستند و اگر اقدامی صورت نگیرد در سال های آینده فقر و نابرابری به شدت از این میزان هم بدتر خواهد شد . به طوری که حتی اقدامات فوری هم نتیجه نخواهد داد .

محمدحسین شریف‌زادگان، نخستین وزیر رفاه در دولت هفتم با استناد به آمارهایی که در سال ١٣٩١ برای تعیین خط فقر محاسبه شده است، می‌گوید که ۴/٣٣ درصد خانوارهای شهری و ١/۴٠ درصد خانوارهای روستایی زیر خط فقر مطلق قرار دارند.

طبق آمار سال 91 ،در حالی هزینه یک خانواده روستایی در آذربایجان غربی حدود 143 هزار تومان بود،که سقف درآمد این خانواده در همان سال 103 هزار تومان شده بود.همچنین هزینه یک خانواده شهری در سال 91 ،بالغ بر 155هزار تومان برآورد میشد در حالیکه درآمد این خانواده 118هزار تومان تخمین زده شده است.

در همین رابطه میتوان به وضعیت استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد.طبق تحقیقات صورت گرفته مزد کارگران این استان از یک سوم تا نصف هزینه های زندگی آنان را تامین میکند.سوالی که به ذهن میرسد این است که این قشر زحمت کش مابقی زندگی خود را چگونه تامین میکنند؟

تمامی این آمار حکایت از وضعیت معیشتی نامناسب در جامعه است.اکنون خانواده هایی در استان ما زندگی میکنند که برای نان شب خود ،برای برخورداری از حداقلهای تغذیه ایی زندگی با مشکلات جدی روبرو هستند.

افرادی در اطراف ما زندگی میکنند که هنگام عبور از جلو ساندویجی ها ،بینی فرزندان خود را میگیرند چرا که توان خرید آنرا ندارند.کسانی هستند که سال به سال از نقل ارومیه که زبانزد عام و خاص است ،بهترین سوغات این شهر است نمیخورند.

با همه این اوصاف امروز یکشنبه 6-2-94 خبری منتشر شد که شاید بی ربط با مطالب بالا نباشد.در خبری از قول ریاست محترم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی آمده است:برای نخستین مرتبه و به مناسبت میلاد با سعادت امام علی(ع) ۱۵۰۰ کیلو نُقل و شکلات از ارومیه به نجف اشرف ارسال می‌شود.

با یک حساب دو دو تا میتوان تا حدودی هزینه این اقدام را محاسبه کرد.در بازار ارومیه هر کیلو نقل معمولی به مبلغ 13 هزار تومان میباشدکه 1500 کیلو نقل حدود 19500000تومان(نوزده میلیون و پانصد هزار تومان )هزینه در بردارد.

اکنون باید پرسید ،آیا منش و رفتار علی (ع) برای چنین اقدام خیر خواهانه ایی شایسته تر نبود؟که بجای صرف چنین هزینه ایی برای ارسال نقل به حرم امام علی(ع) ،این مبلغ در روز ولادت آن امام، بین پدران شرمنده از فرزند و خانواده تقسیم میشد.

به نظر میرسد گاهی اوقات ،ترتیب اولویتها به هم می خورد و ما در اولویت بندی مسائل دچار شک و دو دلی میشویم.بر همگان وضعیت نابسامان معیشتی پوشیده نیست.هر روزه شاهد صدها رخداد اجتماعی ناشی از این اوضاع هستیم.اولویت بندی در اعمال مستحبی از تاکیدات ائمه هدی(ع) هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار