مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از تشکیل گروه آتش‌نشانان با حضور کوه‌نوردان استان خبر داد و گفت: این گروه در اطفاء حریق در مکان‌های صعب العبور کوهستانی به منابع طبیعی کمک می‌کند.
کد خبر: ۲۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 13 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در سال 94 در راستای تجهیز یگان ویژه حفاظت مناطق بحرانی شهرستان‌های بندرعباس، سیریک، بستک، میناب، حاجی آباد و رودان 6 خودرو آتش‌نشان مجهز به دستگاه آبپاش و مخزن تهیه و عملیاتی شده و همچنین در مناطق بحرانی 4 دستگاه موتورسیکلت برای گشت‌های سطح استان اختصاص یافته است.
 
ذاکری بیان داشت: در بخش جگین شهرستان جاسک نیز یک پاسگاه در جهت حفظ اراضی ملی احداث و راه‌اندازی شد که اثرات و کمک بسیار زیادی در جلوگیری از تصرفات داشته و 90 درصد تصرفات این شهرستان را کاهش داده و در 121 هزار از اراضی‌ملی روند جلوگیری از تصرفات را به خوبی ساماندهی کرده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به مشارکت خوب مردم در حوزه حفاظت از جنگل‌داری و محیط زیست، خاطرنشان کرد: 30 هکتار جنگل کاری توسط خیرین و مردم با تهیه نهال توسط خودشان انجام شده که در کشور بسیار چشم‌گیر و قابل‌توجه بوده است.
 
ذاکری اضافه کرد: در جهت تولید نهال‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال 94 نیز 2500 هزار اصله نهال تولید و برای سال 95 تولید دو برابر سال قبل برنامه‌ریزی و در حال انجام است و تولید 300 هزار اصله نهال حرا در دستور کار بوده و به دلیل  دارا بودن بیشترین جنگل‌های حرا در استان هرمزگان باید از آنها حفاظت و بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.
 
وی عنوان داشت: از اقدامات شاخص در توسعه جنگل‌کاری در هرمزگان، کاشت هزار و 250 هکتار از ناحیه رویشی در عرصه‌های خاکی ناحیه خلیج فارس و دریای عمان در 3 سال گذشته می‌باشد و در حوزه بیابان‌زدایی نیز 7 کیلومتر اجرای بادشکن غیرزنده داشته ایم و بیش از 600 هکتار احیای اراضی بیابانی با مدیریت روان آب‌های سطحی انجام گرفته است.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان عنوان کرد: در بحث اجرای پروژه‌های مشارکتی نیز 11 پروژه در احیای اراضی بیابانی عملیاتی شده که توسط خود مردم طراحی، نظارت و انجام شده است.
 
ذاکری بیان داشت: دولت تدبیر و امید در جهت مشارکت مردم گام بلندی برداشته که در طول 3 سال گذشته 23 پروژه با حضور حداکثری مردم انجام شده و این جهش بسیار چشم‌گیری در راستای مشارکت مردمی در حوزه آبخیزداری است که این مشارکت‌ها 3 میلیارد و 230 میلیون تومان برآورد شده است و در سال 95 نیز این اداره کل 7 پروژه برنامه‌ریزی کرده که با اجرای خیرین انجام خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: کلیه اقدامات منابع طبیعی از بدو تاسیس تاکنون تحت نرم افزارهای تخصصی با هدف افزایش بهره‌وری و پرهیز از دوباره کاری و کاهش هزینه‌های مطالعات اجرا و ارائه خواهد شد که مشاهداتی که در حوزه مراتع و آبخیزداری انجام شده را ارائه می دهد که در سال 94 طراحی و به اجرا درآمده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت:در راستای مشارکت حداکثری خیرین تا پایان سال 94 با همیاری مردم 22 تعاونی مراتع و آبخیزداری را افتتاح کرده‌ایم که با همیاری این تعاونی‌ها در راستای توانمندی جوامع محلی و حتی ملی می‌توان گام‌های بلندی برداشت.
 
ذاکری در پایان از تشکیل گروه آتش‌نشانان با حضور کوه‌نوردان استان خبر داد و تصریح کرد: از حضور حداکثری کوهنوردان در این گروه استفاده شده تا در اطفاء حریق در مکان‌های صعب العبور از ایشان کمک گرفته شود و تجهیز این آتش‌نشان‌ها نیز امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار