رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار آزمایش در مراکز درمانی آذربایجان غربی انجام شده است.
کد خبر: ۲۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 25 April 2015

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ارومیه، جواد آقازاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، 66 هزار آزمایش پزشکی برای بیماران در داخل بیمارستان انجام می شد و بقیه به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شدند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و الزام مسئولان بیمارستان ها به انجام آزمایش های پزشکی در داخل مراکز درمانی، در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 110 هزار آزمایش در این مراکز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: این آمار نشان می دهد تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید، بیماران و همراهان آنها مشکلات بسیاری در انجام آزمایش های پزشکی داشتند.

آقازاده با اشاره به یک ساله شدن اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته به اجرا درآمد که با استمرار آن، شاهد رضایت قابل توجه شهروندان از خدمات درمانی در بیمارستان های استان بودیم.

وی گفت: صرف 135 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود فضای بیمارستانی و هتلینگ، کاهش پنج درصدی عمل سزارین در مراکز دولتی، جلب رضایت مردم از تهیه دارو برای بیماران در مراکز درمانی و عدم مراجعه آنان به خارج از بیمارستان و بهره مندی مردم مناطق محروم از پزشکان متخصص مقیم از جمله اقدامات انجام شده در اجرای طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت در سال جاری خاطرنشان کرد: شعار هفته سلامت درسال جاری، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است که لزوم توجه به ایمنی غذا را برای مسئولان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گوشزد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار