یادواره شهدای منطقه تمرچین در محل یادمان شهدای گمنام تمرچین با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، فرماندار و مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 06 August 2016

یادواره تمرچین


تابناک آذربایجان غربی به نقل از جوان پرس :
 یادواره شهدای منطقه تمرچین در محل یادمان شهدای گمنام تمرچین با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، فرماندار و مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

امام جمعه پیرانشهر در این مراسم بیان کرد  : شهرستان پیرانشهر در طول ۸ سال دفاع مقدس چندین بار مورد حمله زمینی و هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت و منطقه عمومی تمرچین به عنوان خط مقدم دفاع از کیان اسلامی مان در این شهرستان بوده که در طول این مدت عملیاتهای متعدی در این منطقه صورت گرفته است.

ماموستا محمودی افزود : در این منطقه رزمندگان اسلام شهدای بزرگواری را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کردند که از آن جمله می توان به شهادت حضرت حجت السلام والمسلمین مصطفی ردانی پور از فرماندهان تیپ لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان نام برد و همچنین در این منطقه شهید بزرگوار موحد دانش و شهدای سرافراز دیگر تقدیم انقلاب کردیم.

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی رییس کمیته تخصصی راویان دفاع مقدس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به توصیف شهدا پرداخت و گفت : عملیات کربلای ۲ و کربلای ۷ و عملیات قادر از جمله عملیاتهای دیگری بوده که در منطقه عمومی حاج عمران بر علیه دشمن بعثی انجام گرفت و ضربات سنگینی نیز در این عملیاتها به دشمن زده شد و شهدایی همچون شهید محمود کاوه فرمانده تیپ ویژه شهدای مهاباد ، امیر سرلشکر یعقوب علیایی ، شهید حسن آبشناسان و چندین شهدای گرانقدر دیگر تقدیم اسلام شد همچنین رزمندگان عشایر غیور منطقه نیز در این عملیاتها دین خود را نسبت به انقلاب و اسلام ادا کردند و در این راه مقدس شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و به دشمنان اجازه ندادند یک وجب از خاک اسلامی مان را تصرف کنند که در طول ۸ سال دفاع مقدس شهرستان پیرانشهر ۴۸۰ شهید تقدیم این نظام مقدس کرد.

وی خاطره همرزمان شهیدش را تعریف کرد و اضافه کرد : شهدا با بصیرت فریب دشمن را نخوردند و به دشمنان اجازه ندادند امنیت و ناموس کشور به خطر بیفتد

وی افزود : در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان با توکل به خدا و ایمان راسخشان بر دشمنان انقلاب پیروز شدند و اقتدار و عزت را برای ایران اسلامی به ار مغان آوردند .

فرمانده تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر گفت : دستاوردهای این انقلاب از نثار خون شهدا بدست آمده و ما امروز باید از این دستاوردهای گرانبها حمایت کنیم .

سرهنگ میرزایی  شهدا را مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی خواند و اعلام کرد : امروزه پاسداری از خون شهدا و احترام گذاشتن به خانواده های شهدا وظیفه همه ماست .

در پایان با مداعی در مدح شهدا و امام شهیدان از این مراسم معنوی تجلیل شد.

http://www.piranshahr-ag.ir/portals/piranshahr-ag.ir/IMG_1956.JPG

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار