در نماز جمعه این هفته استان موضوعاتی چون:ادامه تجاوز عربستان به یمن،سالروز تاسیس سپاه،اتحاد مسلمین،شکست آمریکا در طبس،شیوع برخی رفتارهای ناپسند،روز شوراها و مذاکرات هسته ایی عنوان شد
کد خبر: ۲۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 25 April 2015

نماز جمعه تکاب:

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: در خاک کشور یمن به معنای واقعی اتحاد، انسجام و همدلی موج می‌زند، به طوری که برای بیرون راندن دشمنان در کنار هم قرار گرفته‌اند.

رئیس حوزه‌های علمیه تکاب در ارتباط با شکست فاجعه‌آمیز حمله نظامی آمریکا به ایران اسلامی در طبس، گفت: طوفان شن در سایه عنایت ذات اقدس الهی تحقق یافت، از این رهگذر ملت بزرگ ایران اسلامی به دنبال امدادهای غیبی از گزند دشمنان خود در امان ماندند.

وی با اشاره به نام‌گذاری یکی از روزهای هفته به عنوان روز شورا، همچنین اهمیت شهر و شهروند در مناطق مختلف کشورمان، یادآور شد: به دنبال پیروزی رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهاد شورا در مناطق مختلف کشورمان اعم از شهرها و روستاها جایگاه ویژه یافت.

وی با اشاره به بمباران سنگین و 27 روزه در یمن، گفت: باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، کشور عربستان از این کشتار، قتل و خونریزی چه دستاوردی داشته است که بین ملت‌های آزادی‌خواه و مسلمان اقصی نقاط جهان باید به آن فخر و مباهات کند.

محمدی با اشاره به اینکه به جز 5 هزار نفر زخمی و شهید در یمن، نابودی زیرساخت‌های اقتصادی این کشور، دروغین بودن ائتلاف‌شان و ... دستاورد دیگری نداشت، گفت: در این 27 روز ملت بزرگ یمن پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

نماز جمعه چایپاره:

حجت الاسلام محمود ابراهیمی در خطبه‌‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: تجاوز به ملت مسلمان یمن از نگاه همه ملت‌های آزادی‌خواه و آزاده محکوم بوده و هیچ فرد منصفی چنین وقایعی را تایید نکرده و نخواهد کرد.

وی با اشاره به قضایای رخ داده در یمن توسط رژیم سعودی، گفت: کشتار و وحشی‌گری در خاک سایر کشورها به معنای واقعی و در نگاه همه کشورهای جهان محکوم بوده و هیچ کس چنین وحشی‌گری‌‌ها و تجاوزاتی را نخواهد پذیرفت، بنابراین مسلمانان باید مقابل این اقدامات ایستادگی کنند.

امام جمعه چایپاره با اظهار به اینکه مسلمانان مناطق مختلف دنیا در زمان بروز و وقوع چنین رویدادهایی باید مانند برادر کنار یکدیگر ایستاده، به دشمنان قسم‌ خورده اسلام به نام دین اجازه تعدی و تجاوز ندهند، گفت: ملت ما به عنوان مسلمان واقعی هیچ گاه چنین حرکات ددمنشانه‌ای را تایید نمی‌‌کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز شورا در چند روز آینده، این نهاد را تجلی اراده اقشار مختلف مردم و نماد بارز استقرار حکومت مبتنی بر مردم‌سالاری دینی دانست و یادآوری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در توسعه مناطق روستایی و شهری به معنای واقعی نقش‌آفرین هستند.

ابراهیمی با اشاره به سفرهای خارجی رئیس قوه مجریه در ماه‌‌های گذشته، گفت: در چنین سفرهایی ریاست جمهوری بر مواضع ضداستکباری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دفاع از اتحاد مسلمانان همچنین محکومیت تروریسم تاکید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته سلامت قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: پرهیز از استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان، ورزش کردن، داشتن تغذیه سالم، و رعایت موازین بهداشتی از جمله عوامل موثر در ارتقای شاخص‌های سلامت به شمار می‌رود که به این موارد باید به طور جدی توجه کنیم.

ابراهیمی با اظهار به اینکه اولیای الهی الگو و سرمشق مسلمانان سراسر جهان از جمله ایران اسلامی به شمار می‌روند، ادامه داد: در صورت تحقیق، تدبر، تامل پیرامون ابعاد شخصیتی و زندگی این بزرگواران می‌توان در حل معادلات مختلف در فعالیت‌‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی به آنها رجوع کرد.

نماز جمعه شوط

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مقاومت ملت بزرگ یمن دستاوردهای زیادی را برای آنها به دنبال داشت و استکبار را به زانو درآورد.

وی اثبات راهبرد پیروزی ایمان بر کفر و خون بر شمشیر، شکل‌گیری هماهنگی بین قبیله‌های مختلف، همراهی ارتش و نهادهای مردمی به شکل جهادی و شکل‌گیری اتحاد ملی را از مهم‌ترین دستاوردهای مقاومت 27 روزه عنوان کرد.

امام جمعه شهر شوط خاطرنشان کرد: ائتلاف ادعایی و پوشالی به مرحله نابودی رسیده است، از طرف دیگر می‌بینیم که پشتیبان‌ها و حامیان آل‌سعود نیز میدان را به نفع ملت یمن خالی کرده‌اند.

امام جمعه شهر شوط برای پیروزی نهایی ملت مظلوم و مقاوم این کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: در صورت صبر، توکل بر ذات اقدس الهی و حفظ اتحاد دست متجاوزان را از کشور خود کوتاه خواهند کرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به دنبال شدن مذاکرات تیم 5 +1 با ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: به طور قطع از حقوق مسلم ایران اسلامی با الهام گرفتن از منویات رهبری دفاع خواهیم کرد.

امام جمعه شهر شوط با اظهار به اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه نظام ماهیت استکبار را بیش از پیش برای ملت‌های بزرگ جهان از جمله ایران اسلامی آشکار می‌کند، گفت: ملت ما از این حق مسلم و قطعی خود چشم‌پوشی نمی‌کنند.

نماز جمعه ارومیه

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد با توصیه مومنین به رعایت تقوای الهی موضوع توطئه مستمر آمریکا بر علیه ایران در 36 سال اخیر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران پشتیبان رژیم بعث به رهبری صدام ملعون بود و حتی به خود اجازه داد تا هواپیمای مسافربری ایران را با ده‌ها انسان غیرنظامی هدف حمله خود قرار دهد.

وی با اشاره به نقش آمریکا در رویدادهای مختلف منطقه با یادآوری واقعه طبس و شکست ذلت بار فرستادگان نظامی کار‌تر به این منطقه تصریح کرد: آمریکا در فتنه 88 نیز تلاش داشت تا با دخالت در امور داخلی ایران منافع استکباری خود را دنبال کند.

قریشی با تاکید بر اصل قرار دادن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای گفت: سابقه نشان می‌دهد کشور آمریکا پیش از حمله نظامی به بسیاری از کشورهایی که در آن‌ها جنگ اتفاق افتاده، ابتدا کشور مقابل را مورد بازرسی بازرسان به بهانه‌های مختلف قرار داده بنابراین لازم است نیروهای نظامی کشور بیش از پیش عزم خود را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حفظ عزت و اسرار نظامی کشور جزم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شکست خفت بار رژیم آل سعود در جنگ 27 روزه با یمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: آنچه از این جنگ نا برابر برای حاکمان عربستان حاصل شد کنار رفتن پرده تزویر از چهره واقعی آل سعود بود و همه مسلمین در این جنگ به این باور رسیدند که چنین حکومتی لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارد و کشته شدن حدود سه هزار نفر از مردم بیگناه یمنی و نابود شدن زیرساخت‌های این کشور دلیل متقن این ادعاست.

قریشی با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف افزود: روزه داری در ایام البیض و اعتکاف نمودن در این روز‌ها مورد توصیه بزرگان دین مبین اسلام است و خوب است مومنین از فرصت معنوی ماه رجب بهره‌مند شوند.

امام جمعه ارومیه با تقبیح گسترش پدیده‌ای بنام قهوه خانه‌های سنتی یا قلیان سرا‌ها تصریح کرد: حضور بانوان و دختران در قهوه خانه‌های سنتی که کاری خارج از عرف و سنت است واقعاً جای تاسف دارد و باید خانواده‌ها و مسئولین با این پدیده مقابله کنند.

نماز جمعه مهاباد:

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: پیرامون اهمیت و ویژگی‌ ماه‌های حرام نکات ارزنده و مهم زیادی وجود دارد، که یکی از این موارد حرام بودن جنگ است.

وی با اشاره به اینکه ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب به عنوان ماه حرام در دین مبین اسلام از آنها یاد می‌شود، ادامه داد: در این ایام از قتل، جنگ و مبارزه حتی با کفار نیز حرام شده است، که باید مسلمانان واقعی در اقصی نقاط جهان به این موضوع توجه جدی داشته، و به آن جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه مهاباد با ابراز تاسف از اینکه بعضی مسلمانان خود را خادم الحرمین و خادم حرم مقدس الهی به شمار می‌آورند، به جنگ، کشتار و خونریزی در کشور اسلامی یمن دست زده‌اند، بیان داشت: این رژیم حکومتی به ماه رجب محرمات و مستحبات آن توجه نمی‌کند.

سهرابی با اشاره بر این موضوع که خداوند متعال جنگ و قتال را در ماه‌های حرام منع کرده است، بیان داشت: همه مسلمانان جهان از مناطق مختلف دنیا باید برای به پایان رساندن حملات خصمانه به این کشور با یکدیگر متحد شده، و مقابل رژیم آل‌سعود ایستادگی کنند.

وی با اظهار به اینکه مسلمانان باید مقابل کفار و دشمنان اصلی خود صف‌آرایی کنند، یادآوری کرد: مسلمانان برای مقابله با هرگونه عملیات خصمانه و ددمنشانه باید خودشان را مسلح و تجهیز کرده، به معنای واقعی در کنار یکدیگر قرار گیرند، تا کسی جرات دست‌اندازی به خاک مسلمانان را پیدا نکند.

سهرابی با اشاره به اینکه در نخستین روزهای سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» باید در راستای همکاری هرچه‌بیشتر با یکدیگر در داخل کشور و آن سوی مرزها گام برداریم، اظهار داشت: در این صورت منویات مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها جامه عمل می‌پوشد.

نماز جمعه بوکان:

ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه های نمازجمعه این هفته بوکان با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دوم اردیبهشت ماه هر سال یادآور ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است .

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران حافظ نظام و ارزش های انقلاب اسلامی ایران بوده و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده است.

ماموستا احمدی در خصوص عملکرد سپاه اظهار کرد: عملکرد سپاه تاکنون، کتاب زرینی است که پس از تشکیل در راستای خدمتگزاری به مردم و صیانت از ارش های انقلاب گام برداشته و همواره یار و یاور مردم بوده است.

امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی، تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

نمازجمعه میاندوآب:

حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب به موانع عمده در ایجاد همدلی و همزبانی پرداخت و افزود: ضعف در اتخاذ مواضع سنجیده و حساب شده از سوی مسئولان باعث می شود مردم احساس کنند که مشکلات و مطالباتشان نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به نقش قانون و قانونگرایی در ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه اظهار کرد: ضعف در قانونمداری و عدم تمکین از قانون موجب کاهش سرمایه های اجتماعی شده و می تواند بستر کینه توزی و دشمنی ها را در جامعه فراهم کند.

امام جمعه میاندوآب در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به هلاکت رهبر گروه تروریستی انصار الفرقان اشاره کرد و گفت: باید از سربازان گمنام امام زمان (عج) و وزارت اطلاعات بخاطر تلاشها و زحماتشان قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: به هلاکت رساندن رهبر این گروه تروریستی نشان دهنده هوشمندی و اقتدار نیروهای امنیتی در راستای ایجاد آرامش و امنیت پایدار در کشور است.

امام‌جمعه میاندوآب غلبه مسائل معیشتی بر روحیه آرمان‌گرایانه را از مسائلی عنوان کرد که باید مورد توجه ملت ایران قرار گیرد بنابراین گفت: ملت ایران نباید اجازه دهد مسائل معیشتی بر روحیه آرمان‌گرایانه غلبه کند زیرا ما انقلاب نکرده‌ایم تا به مسائل مادی برسیم، ما انقلاب کرده‌ایم تا به آرمان‌‌های اساسی دست پیدا کنیم و لازم است که مردم و مسئولین به مسائل فرهنگی کلان توجه بیشتری داشته باشند.

نماز جمعه خوی:

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با محور بحث قرار دادن حقوق مردم بر دولت از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) اظهار داشت: عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و تبعیض از جمله ویژگیهای بارز حکومت آن بزرگوار بوده لذا می‌فرماید، به خدا سوگند اگر شب را روی خار‌ها بیدار بسر ببرم یا در غل و زنجیر کشیده شوم بر من گوارا‌تر است از اینکه روز قیامت خدا و رسولش را ملاقات کنم در حالی که به بعضی از بندگان ستم نموده و یا چیزی از اموال دنیا را غصب کرده باشم.

خطیب جمعه خوی، ستمگری، رشوه خواری، کوتاهی در انجام وظایف، باندبازی، سپردن کار‌ها به افراد بی‌لیاقت، عدم توجه به مردم، وابستگی به قدرتمندان را از جمله خصوصیات حاکمان غیر دینی برشمرد و با اشاره به روز 10 رجب میلاد امام جواد (ع) و تبریک آن به نمازگزاران جمعه گفت: در عین حال که تمامی حرکات امام تحت نظر خلفای جور عباسی بود آن بزرگوار علیه گروه‌ها و جریانهای انحرافی کلامی عصر خود بصورت قاطع موضع گیری می‌فرمود، بطوریکه شیعیان را از نمازگزاران پشت سر مجسمه و واقفیه و پرداخت زکات به آنان منع می‌فرمود و نسبت به رهبران و پیروان جریان افراطی غلات نفرین می‌فرمود.

شکوری با اشاره به 30 آوریل روز شکست آمریکا در جنگ ویتنام گفت: کشتن حدود سه میلیون نفر از مردم ویتنام، زنده زنده سوزاندن مردم، آتش زدن جنگل‌ها با بمبهای ناپالم، ریختن پانصدهزار تن بمب بصورت سالانه بر سر مردم و هزینه کردن متجاوز از یکصد و پنجاه میلیارد دلار برای این جنایات کثیف و قتل عام مردم دهکده می‌لا از جمله جنایات ضد بشری و قرون وسطی ئی آمریکا در ویتنام بود.

وی تصریح کرد: این جنگ نتیجه‌ای جز پیروزی مردم ویتنام و شکست و ننگ ابدی و نفرت افکار عمومی علیه آمریکا نداشت که نباید این جنایات را افکار عموم جهان فراموش بکند.

خطیب جمعه خوی با اشاره به جنایات 27 روزه عربستان در یمن گفت: برگرداندن منصور هادی بر سر حکومت، نابودی گروه انصارالله از جمله اهداف عربستان و حامیان او بود که به هیچکدام نرسید به جز کشتن مردم بیگناه، تخریب زیر ساختهای مسلمانان یمن و خوش خدمتی به آمریکا و اسرائیل.

وی تصریح کرد: در واقع می‌توان گفت شکست عربستان در یمن همانند شکست آمریکا در ویتنام هیچگونه دستاوردی نداشت، در مقابل به وجود آمدن هماهنگی و همکاری بی‌سابقه در میان طوایف یمن، پاکسازی مناطق مختلف یمن از لوث وجود گروه‌های تکفیری و طرفداران رییس جمهور مستعفی، عقب نشینی حامیان عربستان از مواضع قبلی خود، گسترش محبوبیت مردمی گروه انصارالله و تقویت جبهه مقاومت، شکست و بی‌حیثیتی آل سعود در افکار عمومی جهان از جمله آثار و برکات این تجاوز وحشیانه برای مبارزین یمن بود.

نماز جمعه شاهین‌دژ:

حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شاهین‌دژ با اشاره به آیاتی از سوره کهف اظهار داشت: 5 اردیبهشت‌ماه سال‌روز شکست حمله آمریکا به طبس است که آن روز را می‌توان روز عملی شدن وعده خدا در ایران نیز نامید.

وی با اشاره به شکست عملیات دلتا که آمریکا برای حمله به ایران تدارک دیده بود،گفت :در آن روز آمریکا توسط 6 فروند هواپیما، 8 هلی‌کوپتر و 90 نفر از افراد آموزش دیده، وارد کویر طبس شده بود که خوشبختانه به خواست خداوند عملیات این افراد به دلایل فنی با شکت مواجه شد و کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بازگشت اضطراری را به این افراد داد که نشان دهنده آن است که هیچ فردی نمی‌تواند حرکتی در مقابل قدرت خداوند انجام دهد.

باقری با بیان سخنانی از امام‌خمینی(ره) گفت: زمانی که دشمنان متوجه شدند که با در پیش گرفتن راه جنگ و کشتار هرگز نمی‌توانند به ایران مسلط شوند، بنابراین اوباما در سال 88 با تبریک عید نوروز به زبان فارسی راهی برای آغاز جنگ نرم پیدا کرد که هنوز هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ملت ایران هرگز ترور و شهادت دانشمندان و سرداران ایرانی را از یاد نمی‌برد و همان‌طور که امام امت گفته است آمریکا را به عنوان دشمن اصلی خود می‌دانیم و به هیچ‌وجه به این کشور در هیچ زمینه‌ای باج نمی‌دهیم.

وی افزود: 10 رجب روز ولادت امام‌جواد(ع) است که پیامبر(ص) قبل از به دنیا آمدن ایشان بیان کرده بود که شخصی به نام امام رضا(ع) اولادی به دنیا می‌آورد که از لحاظ اخلاقی فردی بسیار نیکو و پسندیده است و فردی پر برکت‌تر از وی برای شیعیان به دنیا نیامده است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه حمل عربستان به یمن و کشتار مسلمان توسط مسلمان در هیچ دینی مورد قبول نیست گفت: حملاتی که از جانب عربستان صورت می‌گیرد ممکن است دارای دلایل متعدد مانند این که این افراد مست قدرت شده‌اند و نسبت به کارهای خود بی‌توجه‌ هستند یا ممکن است بازیچه دست صهیونیسم‌ها و آمریکا شده‌ باشند که مانند ساعتی عمل می‌کنند که اختیاری از خود ندارد و یا ممکن است که از دین اسلامی خارج شده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار