مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر؛
کد خبر: ۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 24 April 2015
تابناک بوشهر: سید محمد هاشمی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر همزمان با برداشت آغاز شده اظهار داشت: از 18 فروردین فصل برداشت گندم 4 مرکز خرید در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید گندم امسال نسبت به سال قبل کاهش دارد گفت: با توجه به کاهش و پراکنش بارندگی‌ها و ادامه خشکسالی‌ها پیش بینی برداشت و میزان خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته کاهش یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به سال قبل 91 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و از بین رفتن بخش قابل توجهی از محصول مزارع گندم استان پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 36 هزار تن گندم خریداری شود.

هاشمی با بیان اینکه اکنون 8 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده افزود: در سال زارعی گذشته تا این زمان بیش از 26 هزار تن از کشاورزان گندم خریداری شده بود که اکنون کاهش 18 هزار تنی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشتر گندم خریداری شده از شهرستان دشتی است گفت: با توجه به اینکه گندم منطقه بوشکان دشتستان قدری دیرتر از سایر نقاط استان بوشهر برداشت می‌شود باآغاز برداشت محصول گندم در دشتستان میزان تحویلی گندم به انبارهای استان افزایش می‌یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهرقیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را 11 هزار و550 ریال و گندم دروم 11 هزار و880 ریال اعلام کرد.

هاشمی با اشاره به این که وجه گندم به روز پرداخت می‌شود گفت: کشاورزان به محض تحویل محصولشان به انبارهای مورد نظر وجه آن به حسابشان از طریق سیستم به حساب‌هایشان واریز می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: خرید گندم ، قیمت گندم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار