کد خبر: ۲۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 16 July 2016


رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز با تاکید بر اینکه شورای نگهبان مصالح نظام را با کسی معامله نمی کند، گفت: شورای نگهبان در برابر افرادی که خوی استکباری دارند کوتاه نمی آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی در آستانه ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان کرج اظهار کرد: یکی از بندهای انتخابات مجلس شورای اسلامی التزام عملی به اسلام و قانون اساسی است این در حالی است که برخی کاندیداها می گویند من اهل نماز هستم چرا می گویند فلانی التزام عملی به اسلام ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستورات اسلام تنها در نماز و روزه خلاصه نمی شود، به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار فرمودند «قضاوت ها باید بر اساس صحت و سقم رفتار آدمی باشد».

روحی یزدی با اشاره به برخی از کسانی که مسئولیتی داشته و در دوران تصدی خود به اموال عمومی دست درازی کرده و رانت خواری را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند، گفت: رانت خواری و دست درازی به بیت المال بر خلاف دستوران اسلامی است متاسفانه برخی گمان می کنند اسلام در نماز و روزه خلاصه می شود نماز می خوانند روزه می گیرند اما از حقوق های نجومی هم برخوردار هستند.

برخی به دنبال عقب نشینی شورای نگهبان هستند

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز با تاکید بر اینکه برخی به امورات مسلم و ضروری دین بی توجهی می کنند، به ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این ماده قانون آمده است که، انتخاب شوندگان باید هنگام ثبت نام دارای شرایطی از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه باشند.

روحی یزدی با تاکید بر اینکه شخصی که در محل به نیکی از او یاد نمی شود و مردم از دست و زبان و رفتار او آسایش و امنیت ندارند نباید انتظار داشته باشد که صلاحیتش تایید شود، گفت: برخی معتقدند که قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه را قبول دارند این در حالی است که در محافل خصوصی هر مسئله خلاف ادعای خود را بر زبان جاری می کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز با تاکید بر اینکه مدارک رد صلاحیت افراد فقط به خود افراد ارائه می شود و حتی در در رسانه های کشور نیز مطرح نمی شود، گفت: افرادی که در دفاتر شورای نگهبان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند دوره های تخصصی مربوطه را می بینند.

وی با اشاره به اینکه برخی با جنجال سعی می کنند شورای نگهبان را وادار به عقب نشینی کنند، گفت: متاسفانه برخی بیرون از مرزها و حتی کسانی در کشور طوری رفتار و عمل می کنند و خودشان را در مقابل شورای نگهبان قرار می دهند که عملا وارد یک جنگ نرم شوند در محافل خصوصی برای ماندن و رفتن افراد در شورای نگهبان تصمیم می گیرند.

لزوم جلوگیری از تبلیغات سوء دشمنان

روحی یزدی با اشاره به یکی از بیانات امام راحل در خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند نظام به جایگاهی و بلوغی رسیده است که وابسته به شخص نیست چه من باشم چه نباشم نظام راه خودش را ادامه می دهد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز از شخصیت نخست شورای نگهبان با عنوان عمار زمان یاد کرد و گفت: آیت الله جنتی همه زندگی خود را وقف نظام کرده است به طوری که وقتی مسئله فیش های نجومی مطرح شد از دیوان محاسبات خواست تا فیش های شورای نگهبان را بررسی کند.

روحی یزدی با تاکید بر اینکه آیت الله جنتی نه برده و نه خورد است و در کارنامه اش رانت خواری دیده نمی شود، گفت: این در حالی است که در خصوص آیت الله جنتی نیز عده ای کوتاه فکر سخنان بیهوده می گویند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز به زمان شهادت علی ابن ابیطالب (ع) اشاره کرد و گفت: وقتی منادی ندا داد علی (ع) در محراب عبادت به شهادت رسید برخی از مردم کوفه گفتند عجب مگر علی هنوز نماز می خواند، یعنی مردم در نماز امیر المومنان نیز تردید کردند این موضوع بیانگر این است که تبلیغات سوء دشمنان در برخی مردم تاثیر گذاشته بود.

شورای نگهبان مصالح نظام را معامله نمی کند

وی خطاب به کسانی که برای تضعیف شورای نگهبان نقشه می کشند و خواب می بینند، گفت: در شاکله شورای نگهبان چه یک فرد باشد چه نباشد خط مشی شورای نگهبان یک صراط مستقیم و خط مشی مستحکم است بدانید شورای نگهبان در هیچ مقطعی از مقاطع انقلاب و هیچ انتخاباتی بنای کوتاه آمدن از مواضع شرعی و قانون خود را نداشته و ندارد هرچند که خوشایند برخی نباشد.

روحی یزدی خطاب به افرادی که خود را منتصب به امام راحل می دانند و پیشینه خانوادگی خود را پیش می کشند، گفت: به این اشخاص باید گفت امام راحل فرمودند میزان حال فعلی افراد است حالا بنشینید و ببینید زیر پرچم چه کسی سینه می زنید و علمدارتان کیست.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز در پایان با تکید بر اینکه شورای نگهبان چه در گذشته و چه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال آینده که به احتمال قوی در اردیبهشت ماه برگزار می شود همچنان با صلابیت ایستاده و به وظایف قانونی خود عمل می کند، گفت: شورای نگهبان حاضر نمی شود مصالح نظام را با کسی معامله کند و در برابر افرادی که خوی استکباری داشته و توقع دارند با جنجال و توطئه برپا کردن شورای نگهبان را ساکت کنند و تحت تاثیر خود قرار دهند به هیچ وجه کوتاه نمی آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار