مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جنایات آمریکا باید بازخوانی و به نسل جوان یادآوری شود، گفت: باید راهبردهای قرآن پیرامون عدالت و حقوق انسان ها در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۲۵۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 28 June 2016
 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جنایات آمریکا باید بازخوانی و به نسل جوان یادآوری شود، گفت: باید راهبردهای قرآن پیرامون عدالت و حقوق انسان ها در جامعه تبیین شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه انسان به عنوان خلیفه خداوند در زمین انتخاب شده و امانتی بر دوش وی گذاشته شده است، گفت: به واسطه این امانت مسئولیت هایی برای انسان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در کنار جایگاه والایی که به انسان داده شده مسئولیت هایی برای وی تعریف شده و همان طور که خداوند تدبیر امور انسانها را عهده دار است انسان نیز باید تدبیر امور زیر دستان خود را انجام دهد، گفت: این امر یک ودیعه الهی و در گرو مسئولیت های انسان هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه از این موضوع امروزه به عنوان حقوق بشر یاد می شود، گفت: حقوق بشر در واقع نگاه توحیدی به نحوه رفتار و کردار انسان هاست و در بیان امروزی حقوق بشر همان است که افراد وظایف و تکالیف خود را به صورت آزادانه انجام دهند و تکالیف و حقوق فردی، اجتماعی و سیاسی آنها عملیاتی شود.

طاغوت امروز آمریکا و هم پیمانان وی هستند

وی در مورد حقوق بشر آمریکایی و نقش ایالت متحده در وضعیت کنونی جهان نیز عنوان کرد: بنابر فرموده قرآن تا زمانی که طاغوت وجود داشته باشد حقوق بشر معنا نخواهد داشت کمااینکه طاغوت امروز نیز آمریکا و هم پیمانان وی هستند.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به وجود ناامنی ها در جهان و بیان اینکه زیر یوق این ناامنی ها حقوق بین المللی ملت ها زیرپا گذاشته می شود و این موضوع برکسی پوشیده نیست، گفت: هر کشوری که در تامین منافع آمریکا نقش ایفا کند در انجام هر کاری آزاد است کمااینکه منافع آمریکا از طریق رژیم صهیونیستی تامین می شود و این رژیم آزادانه مردم را از بین می برد و حق غصب سرزمین های اشغالی را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه منافع آمریکا از طریق تحجر در عربستان تامین می شود و عربستان یک رژیم کودک کش است اما مراکز رسمی آمریکا این موضوع را رد می کنند، گفت: آمریکا با کشورهایی که منافع وی را تامین کنند مخالف نیست.

وی در ادامه بااشاره به اینکه ملت ایران خواهان احقاق حقوق حقه سیاسی، اجتماعی ملت هاست، گفت: از آنجا که ایران درراستای تامین منافع رژیم آمریکا حر کت نمی کند، از نظر آمریکا اقدام ملت ایران نابجاست.

حجت الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه نگاه تبعیض آمیز و نگاه تامین منافع به هر قیمتی در نگاه سردمداران رژیم آمریکا وجود دارد، گفت: امروز منطقه بهم ریخته و علت آن درگیری کشورها و ملت ها نیست بلکه ریشه آن در درگیری های ساختگی آمریکاست تا جهان را مشغول خونریزی ها کند و از این طریق نقاط ضعف خود را پوشش دهد.

حقوق حقه ملت ها توسط رژیم آمریکایی رعایت نمی شود

وی با بیان اینکه حقوق حقه ملت ها توسط رژیم آمریکایی رعایت نمی شود، گفت: رژیم آمریکایی جنگ های ساختگی راه انداخته به طوری که دیروز طالبان و امروز به نحوی دیگر در یمن، سوریه و عراق «داعش» وارد عمل شده که تمام این موارد برنامه های از پیش تعیین شده رژیم آمریکایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه جنایات آمریکا باید بازخوانی و به نسل جوان یادآوری شود، گفت: در این راستا بهترین حرکت تبیین محورهای قرآن و راهبردهای این کتاب مقدس است و باید راهبردهای قرآن که با موضوع عدالت و حقوق انسان ها مطرح است در جامعه بین المللی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اگر این راهبردها تبیین و نهادینه شود ملاک ارزیابی ملت ها برای مردم به ویژه جوانان مشخص خواهد شد، گفت: براساس این مستندات فضاحت حقوق بشر آمریکایی در اذهان جوانان روشن خواهد شد و حرکتی برای جلوگیری از رواج این افتضاحات خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید راهبردهای قرآن به صورت شفاف استخراج و در بین مردم تبیین، تبلیغ و ترویج و نهادینه شود، گفت: باید این راهبردها ملاک تامل و حرکت جوامع بشری باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس راهبرد و یادگار امام خمینی در مقابل حقوق بشر آمریکایی است، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی هر روز خانه های مردم را اشغال می کند و زن و بچه و مردم را زیر بار گلوله و باروت قرار می دهد.

حقوق بشر آمریکایی رژیم اسراییل را مجاز به کشتار انسان های بیگناه می داند

وی عنوان کرد: حقوق بشر آمریکایی رژیم اسراییل را مجاز به کشتار انسان های بیگناه می داند چراکه منافع آمریکا از طریق این رژیم تامین می شود.

وی با بیان اینکه اگر یک شهروند غیرمسلمان و آمریکایی یا کسانی که در زمره متحدین این طاغوت هستند خراشی به صورتشان بیفتد آمریکا تمام اصول اساسی بین المللی را زیر سئوال رفته می داند، گفت: در این صورت آمریکا با مانور رسانه ای سعی در نادرست جلوه دادن اتفاق دارد.

حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: باید حقوق بشر آمریکایی برای مردم تبیین شود و در این راستا رسانه های معتقد به اصول وراهبردهای توحیدی و قرآنی و اسلامی این کار را انجام و موضوع را تبیین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار