کد خبر: ۲۴۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 20 June 2016
به گزارش تابناک لرستان ،رئیس پارک علم و فناوری لرستان از اعطای حدود ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی این پارک به فن آوران استان با کارمزد چهار درصد خبر داد.

 محمودرضا شاکرمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به وجود ۱۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۵ شرکت در پارک علم و فناوری استان فعال بوده و از ابتدای تاسیس این پارک ۱۴ شرکت دانش بنیان در لرستان به ثبت رسیده است.

افزایش مراکز رشد لرستان

وی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری لرستان ۹ واحد به مرحله آرندی صنایع رسیده است، افزود: سه مرکز رشد در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود فعالیت می کنند و ۲۰ شرکت به منظور دریافت رتبه دانش بنیان در سامانه ثبت نام کرده اند.

شاکرمی به تدوین برنامه های راهبردی برای توسعه پارک علم و فناوری لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: هر سازمانی برای پیشرفت نیازمند تدوین برنامه های راهبردی است لذا اگر سازمانی برنامه راهبردی نداشته باشد به اهداف اصلی خود نخواهد رسید.

وی بهبود کیفیت و رقابت پذیری در تولید، جذب و نگهداری نیروهای متخصص استان، افزایش و بهبود ارائه خدمات فنی و تخصصی به واحدهای فناور، حمایت از تولید و صادرات محصولات دانش بنیان، افزایش تولید ثروت در منطقه و ارتقاء جایگاه منطقه ای و کشوری پارک علم و فناوری لرستان را از اهداف اصلی این دستگاه خواند و افزود: برنامه های اجرایی راهبردی پارک علم و فناوری لرستان شامل حمایت از واحدهای فناور تا مرحله سقف و تایید صلاحیت دانش بنیان، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و توسعه فضای فیزیکی پارک و مراکز رشد و واگذاری زمین به واحدهای فناور هستند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه گسترش مراکز رشد در شهرستان های استان یکی از برنامه های اصلی پارک در پنج سال آینده است، تصریح کرد: احداث مراکز رشد در دو شهرستان الیگودرز و دورود جزء اهداف ما بوده که تعداد مراکز رشد استان را از سه مرکز به پنج مرکز برسانیم.

احداث ساختمان پارک علم و فناوری لرستان

شاکرمی بیان داشت: یکی از برنامه های پنج ساله پارک علم و فناوری لرستان برنامه ریزی برای تاسیس یک صندوق خطر پذیر تحت عنوان صندوق پژوهش و فناوری استان بوده که عنوان افلاک نامگذاری شده و می تواند کمک خوبی در حوزه فناوری استان باشد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری افلاک حمایت هایی را از واحدهای فناور مستقر در واحدهای علم و فناوری و مراکز رشد کل استان خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در خصوص توسعه مرکز رشد استان گفت: امسال موافقت اولیه برای احداث مرکز رشد الیگودرز را توانستیم از وزارت علوم دریافت کرده که با این اقدام شهرستان الیگودرز نیز صاحب مرکز رشد خواهد شد.

شاکرمی بحث اقتصاد دانش بنیان را تنها راه علاج اقتصاد کشور و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: در استان لرستان نیز توجه ویژه ای به پارک علم و فناوری شده ولی این پارک هنوز نتوانسته است جایگاه اقتصادی پیدا کند.

وی ارتباط و تعامل پارک علم و فناوری لرستان با دانشگاه های استان را مطلوب دانست و افزود: ما در مدیریت جدید خود توانسته ایم تعامل خوبی با ادارات و دانشگاه ها بخصوص دانشگاه لرستان بعنوان دانشگاه مادر و دانشگاه آزاد برقرار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه ساختمان کنونی این پارک متعلق به دانشگاه لرستان است، بیان داشت: ساختمان اصلی پارک علم و فناوری لرستان در جوار دانشگاه لرستان بوده بطوریکه زمینی برای این منظور اختصاص یافته و سند قطعی آن به اسم پارک زده شده است و کار ساخت این پارک در حال اجراست.

اعطای ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به فن آوران

شاکرمی با تاکید بر اینکه مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان با همکاری دانشگاه ها تاسیس می شوند، گفت: مطابق تفاهم نامه ای بناست مرکز رشد الیگودرز را به دانشگاه آزاد این شهرستان انتقال دهیم زیرا این دانشگاه فضای فیزیکی مناسب و بستر کافی را در اختیار دارد.

وی به اعطای حدود ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی پارک علم و فناوری لرستان به فن آوران با کارمزد چهار درصد اشاره کرد و افزود: شرکت های دارای ایده می توانند بعد از تنفس دوساله نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود اقدام کنند.

شاکرمی اضافه کرد: میزان تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان با توجه به رتبه و طرح آن ها متفاوت خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: تا کنون ۲۷ فناور برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند که هشت نفر از آن ها موفق به دریافت تسهیلات شده اند

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار