فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سراسر کشور سند جامع حمایت‌های اجتماعی و درمان اعتیاد در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 19 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سردار محمد شرفی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد با تشریح سلسله اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات جدید نشان می‌دهد که باید برای جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر همیشه اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سند جامع حمایت‌های اجتماعی و درمان اعتیاد کشور تهیه و تنظیم شده که با ابلاغ آن مراحل اجرایی سند در آذربایجان غربی پیاده‌سازی می‌شود.

شرفی گفت: این سند وضعیت و روند مصرف مواد مخدر، شیوع مصرف، درمان، بازتوانی و حمایت‌های اجتماعی لازم را کاملاً تبیین می‌کند و وظایف و رسالت‌های اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مربوطه را روشن می‌سازد.

وی افزود: درمان مستمر فرد بیمار، قطع مصرف غیرقانونی و رفع رفتار غیر متعارف از اهداف کوتاه مدت این سند است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی، توجه جدی به حوزه پیشگیری در فضاهای کاری و صنعتی، تربیت نیروهای متخصص در امر پیشگیری در محیط‌های خانه، محله، مدرسه، دانشگاه، ادارات، مراکز صنعتی از اولویت های فرهنگی و پیشگیری ابلاغی در سال 94 هستند.

شرفی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی با نگاه جدی به مقوله پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر صنعتی و توجه به توسعه همکاری مراکز غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد درباره مواد مخدر از دیگر اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد محدر در آذربایجان غربی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار