مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: رقم بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل 60 میلیارد تومان است که ستاد دیه تلاش می‌کند به تدریج زمینه پرداخت و آزادی این زندانیان را فراهم کند.
کد خبر: ۲۴۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 14 June 2016

محمد باقر امروز حاجیلر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 460 زندانی به دلیل وقوع حوادث مختلف به ویژه تصادفات و همچنین مشکلات مالی و عدم قدرت پرداخت مبالغی که به آن محکوم شدند در زندان به سر می‌برند که ستاد دیه تلاش می‌کند با همکاری خیرین زمینه آزادی آنها فراهم آید.

وی گفت: رقم دقیق بدهی این زندانیان 60 میلیارد تومان است که بخشی از این رقم با گذشت شاکیان، بخشی از محل کمک خیرین و ستاد دیه و بخشی نیز از طریق تسهیلات بانکی می‌تواند در اختیار خانواده‌های این زندانیان قرار گرفته تا بستر آزادی آنها فراهم آید.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: رقم بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در استان اردبیل 60 میلیارد تومان است که ستاد دیه تلاش می‌کند به تدریج زمینه پرداخت و آزادی این زندانیان را فراهم کند.

حاجیلر افزود: همه ساله در سطح کشور و استان اردبیل با کمک خیرین نیک‌اندیش جشن گلریزانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می‌شود که همزمان با ماه مبارک رمضان این جشن 31 خرداد ماه مصادف با 14 رمضان بعد از افطار در سالن ولایت در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته این جشن در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و عموم خیرین و افراد نیک‌اندیش بستری فراهم خواهد آمد تا ستاد دیه با اولویت‌های تعیین شده زمینه آزادی این زندانیان را فراهم آورد.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: ما سال گذشته در قالب جشن گلریزان موفق شدیم با پرداخت 20 میلیارد تومان زمینه آزادی 240 زندانی را فراهم کنیم که البته در هشت سال اخیر برگزاری این جشن‌ها نتیجه و خروجی مناسب‌تری داشته است.

حاجیلر اظهار کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم با همکاری و کمک خیرین زمینه آزادی 260 نفر از زندانیان فراهم آمده و بر اساس اولویت‌های تعیین شده تا آخر ماه مبارک رمضان بستر آزادی این زندانیان فراهم آید.

وی گفت: در برگزاری این جشن روسای زندان‌ها، مسؤولان دادگستری، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر نهادها و دستگاه‌ها با اختصاص مبالغی و حتی قسمتی از حقوق خود به صورت ماهانه به این امر خداپسندانه کمک می‌کنند که در این بین ورود اتحادیه‌ها و اصناف متعدد و بازاریان فرصتی را فراهم کرده تا آزادی زندانیان با همراهی ستاد دیه انجام شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل ثمربخشی این کار را نتیجه همراهی و همدلی بیشتر مردم و کمک‌های خیرین اعلام کرد و گفت: ستاد دیه با شماره حساب 5012121270 شعبه میدان ساعت اردبیل آماده دریافت کمک‌های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

حاجیلر بیان کرد: ما به هیچ‌وجه در حوزه آزادی زندانیان جرایم عمد و بزهکاران باسابقه ورود پیدا نمی‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است تا عید فطر بتوانیم تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد مالی را از زندان آزاد کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار