معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهردار همدان با بیان اینکه جدایی از مسجد به ویژه در جوانان باعث دوری آنها از ریشه های انقلابی می‌شود، گفت: باید برنامه‌ها حول محور مسجد تعریف و اجرا شود.
کد خبر: ۲۴۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 13 June 2016
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهردار همدان با بیان اینکه باید برنامه های فرهنگی حول محور مسجد تعریف و اجرا شود، گفت: باید نیاز جامعه را بررسی و برای آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش مهر، محمد قدیمی ظهر یکشنبه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع «بررسی تداوم ترویج فرهنگ انقلاب در مدیریت شهری» محور فعالیت های معاونت فرهنگی شهرداری را توجه به قرآن و عترت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و احیا زندگی به سبک اسلامی ـ ایرانی عنوان کرد.

محمد قدیمی با تاکید بر هماهنگی و دوری از عملکرد جزیره ای برای ترویج فرهنگ انقلاب، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای حفظ انقلاب ایجاد شده‌اند و شاید نارضایتی‌هایی از دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد اما باید ابتدا تفکرها را در درون سازمان خود عملیاتی کرد.

برنامه‌های فرهنگی حول محور مسجد تعریف و اجرا شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهردار همدان با بیان اینکه جدایی از مسجد به ویژه در جوانان باعث دوری آنها از ریشه های انقلابی می‌شود، گفت: باید برنامه‌ها حول محور مسجد تعریف و اجرا شود.

وی بر استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ انقلابی تاکید کرد و افزود: باید چشم‌انداز لازم برای ترویج انقلاب در مدیریت شهری مهیا شود تا مردم نیز اهداف خود را در رسیدن به این چشم‌انداز ترسیم کنند.

قدیمی تفکر ایثار و رشادت را زیربنای افکار انقلابی دانست و عنوان کرد: برای انتخاب فرد و جوان انقلابی باید شاخص و چارچوب معرفی کرد.

باید نیاز جامعه را بررسی و برای آن برنامه ریزی کرد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهردار همدان انقلاب فرهنگی و فرهنگ انقلابی را دو مقوله جدا از هم خواند و با بیان اینکه باید نیاز جامعه را بررسی و برای آن برنامه ریزی کرد، گفت: کارها باید با محوریت مردم پیش رود.

قدیمی محدود کردن ارزش‌ها و مناسبت‌های انقلابی را در ادارات و دستگاههای اجرایی ناخوشایند برشمرد و با بیان اینکه چنین اقدامی رفته رفته ارزش ها را در ذهن مردم کمرنگ می کند، گفت: باید اجرای برنامه های این چنینی به مردم سپرده شود.

وی نیاز معاونت فرهنگی شهرداری را تفکر، فکر‌دهی و تولید محتوا برای برنامه ها توسط افراد دغدغه‌مند انقلابی عنوان کرد و با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند، گفت: باید برنامه ها منسجم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه عملکرد شهرداری در ارائه خدمات، بر ترغیب مردم به فرهنگ انقلاب مؤثر است، عنوان کرد: با توجه به تمرکز جمعیت در شهرها و مراکز استان‌های کشور، بستر مناسبی برای ترویج اقدامات فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایجاد شده که باید با بهره‌گیری از نظرات افراد صاحب‌نظر، متفکر و فعال در حوزه فرهنگ و هنر به تولید محتوا پرداخت.

شهرداری همدان با فعالان فرهنگی همراه شده است

علی رضایی با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری همدان با فعالان فرهنگی همراه شده و در این راستا از تولید محتوا و برنامه‌ریزی بهره‌مند خواهد شد، گفت: در زمینه ترویج فرهنگ انقلابی استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در مدیریت شهری وجود دارد.

وی افزود: مصوبات این کمیسیون چنانچه ظرف مدت کوتاهی قابل اجرا باشد در اسرع وقت پیگیری و در سال‌جاری عملیاتی می شود و مصوباتی که اجرایی شدن آنها زمان‌بر است، طی سال آینده وارد فاز اجرایی می شوند.

وی به تأثیر عملکرد شهرداری در ترویج فرهنگ انقلابی اشاره و عنوان کرد: عملکرد شهرداری در ارائه خدمات بر ترغیب مردم به فرهنگ انقلاب مؤثر است به طوریکه هرچه سطح ارائه خدمات بهبود یابد مردم در انگیزه‌های حمایت از انقلاب اسلامی تقویت شده و این خود به نوعی ترویج فرهنگ انقلاب در بین مردم است.

وی نارضایتی‌ها از شهرداری را یکی از مشکلات موجود برشمرد و ادامه داد: ایجاد دولت الکترونیک یکی از راهکار‌های مناسب در ایجاد رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان به شهرداری است.

تشکیل دولت الکترونیک از راه‌های افزایش خدمت به مردم است

رضایی با بیان اینکه تشکیل دولت الکترونیک از راه‌های افزایش خدمت به مردم است، این تسهیل و تعمیق خدمات را نیز از انواع راهکارهای ترویج فرهنگ انقلابی در بین مردم برشمرد و عنوان کرد: تاکنون برنامه‌های خوبی در شهرداری در این موضع شکل گرفته اما کافی نیست و باید تقویت شود.

وی انگیزه تشکیل این جلسات را به‌کارگیری ظرفیت مدیریت شهری در حوزه فرهنگ عنوان و اظهار کرد: افزایش هم‌افزایی در این جلسات یکی دیگر از اهدافی است که دنبال می‌شود تا اثربخشی نتایج بیشتر و کیفی‌تر شود.

وی تشکیل شورای عالی فرهنگی و اجتماعی با هدف هم‌افزایی به منظور اثربخشی بیشتر در امور را مطرح کرد و گفت: شورای اجتماعی محلات نیز می‌تواند بسترساز حرکت مهم اجتماعی ترویج فرهنگ انقلابی باشد.

رضایی با اشاره به دیگر پیشنهادات ارائه شده در این جلسه عنوان کرد: توجه به شبکه‌های اجتماعی، توجه به مساجد به عنوان جایگاه محوری، آموزش خانواده و آموزش شهروندی از طریق فضای مجازی از جمله مسائلی است که در ترویج فرهنگ انقلابی باید به آنها توجه داشت.

باید برخی اماکن و شخصیت‌های انقلابی را بیشتر به مردم معرفی کرد

معاون فرهنگی سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه باید برخی اماکن و شخصیت‌های انقلابی را بیشتر به مردم معرفی کرد، گفت: باید افراد دارای پیشینه انقلابی را معرفی کرد.

علی بقایی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی برای برجسته‌سازی مفاهیم و واژه‌ها وجود دارد، ‌ گفت: نبایدعکس شهدا را استفاده ‌کنیم و برعکس شهید رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر نباید در جایگاه مطالبه‌گری ظاهر شود، عنوان کرد: شهرداری نهادی خدماتی و اجتماعی است و باید در حد توان امور مردم را انجام دهد.

عضو شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه با اهداف انقلاب فاصله گرفته‌ایم و شرایط به گونه ای است که در آزادی در ابعاد مختلف افسارگسیختگی وجود دارد،

سید‌احمد حسنی‌حلم آزادی فکر، بیان و اندیشه را از اهدافی عنوان کرد که به خاطر آن انقلاب کردیم و گفت: ملموس بودن حاکمیت ارزش‌ها باید در ترویج فرهنگ انقلاب مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وقتی در جامعه حرف از صداقت زده می‌شود اما دروغگویی شیوع داشته باشد و یا هنگامی که سخن از امانتداری باشد دست‌درازی به بیت‌المال اتفاق افتد ارزش‌ها نیز به خودی خود کمرنگ شده و اهداف انقلاب نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه شورا از جامعه جدا نیست و باید اتحاد را در جلسات آن حفظ و از جناحی و سیاسی عمل کردن در شورا خودداری کرد، گفت: مسئولان و مدیران دستگاه‌ها بیش از همه باید در راستای حفظ وحدت و انسجام جامعه و رعایت اصول اخلاقی و اجتماعی اسلام بکوشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار