دکتر بهادری:
دکتر بهادری از تشکیل فراکسیون دریاچه ارومیه در مجلس دهم خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 12 June 2016

تشکیل فراکسیون دریاچه ارومیه در مجلس دهمبه گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبر نکاران گفت: با پیگیری های صورت گرفته به زودی فراکسیون ویژه احیاء دریاچه ارومیه و تالابهای کشور در مجلس دهم شکل می گیرد.

بهادری با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یک مساله ملی و اصلی ترین مطالبه مردم شمال غرب کشور است، اظهار کرد: در سال های گذشته در پست های عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی و نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه همواره به صورت جدی پیگیر مسایل مربوط به دریاچه ارومیه بودم و اکنون که نماینده مردم در مجلس هستم با شدت بیشتری در سطح ملی و با تشکیل فراکسیون ویژه در مجلس پیگیر مسایل مربوطه خواهم بود.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه همچنین با بیان اینکه همراهی نمایندگان در مجلس برای پیگیری امور مربوط به دریاچه نیز لازم است، اظهار کرد: با حساسیت مردم نسبت به دریاچه و مطالبه گری از نمایندگان، انگیزه ما برای پیگیری و احیای این دریاچه دوچندان خواهد شد و امیدواریم هر چه زودتر به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/م

بهادری تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان نماینده مجلس نظارت بر اجرای مصوبات قانونی است و در این سطح نیز با جدیت بیشتری بر حسن اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه نظارت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای همدلی مجلس و دولت برای احیای نگین زیبای شمالغرب کشور از دیگر فعالیت های ما به عنوان نمایندگان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

افزایش نیم متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه گفت: پیش بینی می کنیم در پایان فصل گرمای امسال تراز دریاچه ارومیه در حدود نیم متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته باشد.

دکتر بهادری در نشستی با خبرنگاران افزود: تراز دریاچه ارومیه در روز بیستم خرداد ماه سال جاری ۱۲۷۱٫۷ متر ثبت شده است که نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۵۲ سانتی متر افزایش تراز را نشان می دهد و این امر با وجود بارش مشابه در دو سال و افزایش یک درجه ای دما در سال جاری نسبت به سال گذشته شکل گرفته است.

بهادری با بیان اینکه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه امیدواری برای احیای آن را افزایش داده است، اظهار کرد: اکنون همه مردم و مسئولان باید با هم همراه باشند تا از هیچ تلاشی برای احیای این نگین زیبای منطقه شمالغرب کشور دریغ نشود.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه همچنین در خصوص اقدامات انجام یافته نیز گفت: پروژه های اجرایی و فرهنگی از ۱۵ ماه گذشته شروع شده است و با جدیت تمامی پروژه ها با حفظ قالب و کلیات در حال پیگیری بوده و نظر اصلی ستاد احیای دریاچه ارومیه بازگرداندن چرخه طبیعی به این دریاچه است.

بهادری لایروبی رودخانه های اصلی منتهی به دریاچه ارومیه، اتصال رودخانه زرینه رود به سیمینه رود و رهاسازی آب پشت سدهای حوضه آبریز را از دلایل مهم افزایش میزان تراز دریاچه ارومیه ذکر و تصریح کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر در حدود ۳ میلیارد مترمکعب آب دارد و حدود۲ هزار و ۷۰۰ کیلومت مربع از سطح آن زیر پوشش آب است.

وی اضافه کرد: علاوه بر افزایش نیم متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته، افزایش حدود یک متری عمق دریاچه ارومیه نوید آن را می دهد که ورود آب به دریاچه باعث حل شدن نمک های کف دریاچه شده و نگرانی های از بابت عمق دریاچه نیز کاهش یابد.

بهادری همچنین از ورود دستگاه دوم حفاری تونل به کشور برای انتقال آب از حوضه دیگر به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این دستگاه نیز پس از ورود به کارگاه و نصب و راه اندازی از ابتدای مردادماه سال جاری کار خود را برای حفر تونل آغاز خواهد کرد و دستگاه حفاری اول نیز همچنان به کار خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲٫۵ کیلومتر از تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب به دریاچه ارومیه حفاری شده است، افزود: امیدواریم با ورود دستگاه دوم به این پروژه، در اواخر سال ۹۷ شاهد ورود آب به دریاچه ارومیه باشیم.

بهادری با اشاره به فعالیت های فرهنگی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز خاطر نشان کرد: همواره در هر زمینه ای اثر بخش ترین اقدامات با فعالیت های فرهنگی صورت می پذیرد و اگر فضای فرهنگی و ذهنی جامعه نسبت به موضوعی خاص آماده نشود هیچ پروژه عمرانی و اجرایی با موفقیت اجرا نخواهد شد و به همین خاطر نیز مجموعه ای از پروژه های فرهنگی توسط متولی مصوب که همان استانداری است در حال اجراست تا عموم مردم نسبت به موضوع حساس تر شوند.

بهادری همچنین در پایان با تشریح اقدامات تمامی دستگاه های اجرایی نیز گفت: منسجم ترین فعالیت دولت در منطقه در خصوص دریاچه ارومیه شکل گرفته که این امر نیز حاصل تشکیل دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیگیری مجدانه امور توسط این دفتر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار