کد خبر: ۲۴۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 11 June 2016
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 564 کیلوگرم مواد مخدر در مازندران کشف شده است.

به گزارش تابناک مازندران، علی‌اصغر میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به‌مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در تقویم بین‌المللی از 17 تا 26 ژوئن هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر اصلی‌ترین دغدغه تمام کشورهای جهان و جمهوری اسلامی است، افزود: مواد مخدر مادر آسیب‌هایی مانند سرقت، طلاق، شرارت و قتل است که 62 درصد آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد سرچشمه می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه هر سه ساعت یک نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: سال گذشته طبق بررسی‌های انجام‌شده اعتیاد و مواد مخدر یکی از پنج آسیب اول کشور شناخته شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: اعتیاد از لغزش یک فرد آغاز می‌شود، خانواده را تباه می‌کند و جوامع بشری را به چالش می‌کشاند.

وی با بیان اینکه روزانه خسارت ناشی از مصرف مواد مخدر 110 میلیارد تومان است، گفت: 25 درصد این مبلغ را دولت در حوزه‌های پیشگیری، مبارزه و درمان پرداخت می‌کند و بقیه هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اضافه کرد: با وجود تمام تلاش‌هایی که دولت‌ها برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهند اما همچنان مردم عادی هستند هزینه گزاف و تاوان سنگین اعتیاد را در جامعه می‌پردازند.

میرزایی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در کنار سه بحران جهانی «فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست» مواد مخدر و روان‌گردان بحران چهارم جهانی شناخته شده است و جوامع بشری را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: جامعه‌شناسان و روان‌شناسان با پیامدهای منفی که استفاده از مواد مخدر دارد این معضل را زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگ‌ترین شوک عصر حاضر نام بردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران ادامه داد: بعد از نفت و توریست، موادمخدر بیشترین گردش مالی با 500 تا 600 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

میرزایی افزود: طی برنامه 5 ساله از سال 94 تا 99 کاهش 25 درصدی را در حوزه مواد مخدر داریم.

وی اضافه کرد: به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیشگیری از اعتیاد و تجلیل از دستگاه‌های برتر در حوزه مواد مخدر در اول تیرماه امسال در بهزیستی استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه در زمینه بهتر زندگی کردن در محلات آلوده استان اقدام به احداث خانه محله در پنج نقطه آسیب‌پذیر می‌کنیم، گفت: مهرگان نکا، کوی غفاری ساری، سمنا‌دشت قائم‌شهر، کتی بابل و همت‌آباد آمل خانه محله کلنگ‌زنی خواهد شد که برای این مکان‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی، شورای مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و فرمانداری پنج شهرستان تأمین اعتبار شد.

میرزایی ادامه داد: در خانه‌های محله، سازمان بهزیستی، مراکز بهداشت، فنی و حرفه‌ای و اداراتی که خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند در این خانه‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان مسابقات جام رمضان با شعار پیشگیری از اعتیاد در سراسر استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از امحای یک تن و 400 کیلوگرم مواد مخدر در سوم تیرماه امسال در ساری خبر داد.

میرزایی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 514 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که 9.5 کیلوگرم در روز کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم، گفت: کشف شیشه سال گذشته نسبت به سال 93 حدود 60 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سال 93 حدود 130 کیلوگرم شیشه و سال گذشته 51 کیلوگرم در استان کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 740 کیلوگرم تریاک، 877 کیلوگرم حشیش و 791 کیلوگرم گراس در استان کشف شد.

میرزایی تصریح کرد: 3 میلیارد و 849 میلیون و 700 هزار ریال اعتبار در حوزه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 4 میلیارد و 540 میلیون ریال اعتبار در حوزه درمان به سازمان بهزیستی پرداخت شد، اظهار کرد: 275 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به افراد کارآفرین بهبودیافته پرداخت شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه چندماهه اخیر امسال 564 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد، گفت: طی دو ماهه اخیر 4 هزار و 714 نفر در استان دستگیری داشته‌ایم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار