ویژه برنامه شب وفات حضرت خدیجه(س) تحت عنوان مادر امت برای اولین بار به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 08 June 2016

نشست صمیمی مدیرکل محترم اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان با اصحاب رسانه  برگزار گردید.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، با اشاره به فضیلت های ماه پر برکت رمضان اظهار کرد: ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كريم در آن و ويژگى هاى منحصر به فردی كه دارد در ميان ماه هاى سال برترين است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه حوزستان در ادامه به روایتی از پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله) در خصوص ماه رمضان اشاره کرد که می فرماید: «اى مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى كه نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهايش بر همه روزها و شب هايش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان را بهار قرآن نامیده اند و چقدر خوب است که در این ماه دل ها را با نور قرآن بیش از پیش منور سازیم و با آب معنویت قرآنی شستشو دهیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی با بیان اهمیت ماه رمضان به دلیل نزول قرآن، روزه داری، عبادت و بندگی افزود: در راستای احیای اهداف قرآنی، سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان برنامه های قرآنی و معنوی متعددی را در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد نمود.

وی به  جزء خوانی قرآن کریم در بقاع شاخص استان خوزستان به صورت روزانه اشاره کرد و گفت: در اولین روز از ماه مبارک رمضان جزء خوانی در امازاده حیدر شهرستان بهبهان برگزار خواهد شد.  
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی در ادامه افزود:با حضور قاری مصری شیخ احمد شحاط لاشین برنامه ای تحت عنوان محافل انس با قرآن از روز نهم تا سیزدهم ماه مبارک رمضان در شهرهای خرمشهر، شوش، الوان، آبادان، شادگان، حمیدیه، سوسنگرد و اهواز برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد:طرح ضیافت الهی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در طول ماه مبارک رمضان می باشد بدین ترتیب که در کل بقاع شاخص استان اقامه نماز جماعت همراه با برنامه های جانبی نظیر اعمال شب های قدر، ویژه برنامه شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و برای اولین بار ویژه برنامه شب وفات حضرت خدیجه کبری(س) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در تعدادی از بقاع با همکاری خیرین برای عموم مردم افطاری ساده ای در نظر گرفته شده است. همچنین شب های جمعه در علی بن مهزیار با حضور مداحان، مناجات و ادعیه مخصوص ماه مبارک رمضان قرائت خواهد شد.

طباطبایی در ادامه اذعان کرد: طرح نشاط معنوی در 67 بقعه استان از اول تیر تا 21 ماه مردادماه با برگزاری کلاس های قرآنی، آموزشی برای کودکان در سه سطح آموزشی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با حمایت کمیته امداد اما خمینی(ره) در شهرستان رامشیر سفره افطاری و سبد کالا از محل موقوفه نظام به ایتام اعطا گردید که امسال هم این دو برنامه اجرایی خواهند شد.

طباطبایی در ادامه یادآور شد که ویژه برنامه شب وفات حضرت خدیجه(س) تحت عنوان مادر امت برای اولین بار به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در خصوص پروژه بازسازی حرم علی ابن مهزیار(ع) گفت: سفت کاری پروژه بازسازی به اتمام رسیده و مراحل نازک کاری آن در حال انجام است. دلایلی نظیر  وسعت کار و کمبود اعتبارات از جمله دلایل عمده ای است که تا کنون این پروژه به اتمام نرسیده است. به منظور اتمام هرچه سریعتر پروژه بازسازی حرم علی بن مهزیار، نیاز به کمک خیرین استان خوزستان می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه حوزستان تصریح کرد: تا کنون اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان برای بازسازی این پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح بازسازی بقاع  شاخص و غیر شاخص استان خوزستان افزود: تعداد زیادی از بقاع خوزستان نظیر امام زاده سلطان ابراهیم، امام زاده عبدالله دهدز، امام زاده عبدالله هندیجان، امام زاده سبزقبا دزفول، شهزاده احمد اندیمشک در حال بازسازی می باشند تا شرایط ویژه ای برای زائران این بقاع محیا گردد. 
 
طباطبایی در پایان گفت: در استان خوزستان 11 بقعه ملی داریم که زائرین از سراسر ایران برای زیارت به این اماکن متبرکه رجوع می کنند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار