معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از اقدامات لازم برای تامین آب سالم برای اهالی 20 روستای خلخال خبر داد.
کد خبر: ۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 15 April 2015

به گزارش ایرنا، نقی رستمی در مراسم تحویل تاسیسات و شبکه آبرسانی روستای خوجین به امور آب و فاضلاب روستایی خلخال افزود: با تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار پروژه های آب شرب این 20 روستا امسال اجرا می شود.

وی گفت: با تحویل تاسیسات آب شرب روستا به این شرکت زمینه تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای اصلاح ، بازسازی و مرمت خطوط انتقال آب از چشمه ازناو به روستا و

شبکه آبرسانی داخل روستا فراهم شد.

وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از سال ها برای زیرپوشش قرار دادن آب شرب این روستا تلاش کرده و با تحقق این امر علاوه بر اجرای پروژه اصلاح شبکه و

پیشگیری از هدر رفت آب شرب خوجین زمینه لازم برای اجرای شبکه فاضلاب این روستا نیز فراهم شد.

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری بخشدار مرکزی خلخال هم در این مراسم با اشاره به لزوم داشتن متولی برای نگهداری تاسیسات و شبکه آب شرب این روستا گفت: بحث تحویل آب روستا به امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان از سال ها پیش مطرح بود.

وی افزود: بخش مهمی از شبکه انتقال آب و تاسیسات آبرسانی داخل روستای خوجین دچار پوسیدگی شده و نیاز به بهسازی و اصلاح شبکه دارد که با تحویل آن به شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال و تامین اعتبار لازم پروژه اصلاح شبکه آب شرب این روستا امسال اجرا می شود.

قنبری گفت: علاوه بر ارائه خدمات اصلاح شبکه وضعیت بهداشتی آب و نحوه کلرزنی آب نیز از این پس به صورت مستمر کنترل شده و اهالی روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره خواهند برد.

روستای خوجین خلخال در منطقه نمونه گردشگری چشمه پرآب ازناو این شهرستان واقع و پیش از تحویل شبکه آبرسانی به شرکت آب و فاضلاب روستایی آب شرب این روستا به صورت هیات امنایی اداره می شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار