مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه با موافقت استاندار و همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷ 15 April 2015

علی جلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، ایجاد زیر ساخت های مناسب برای پرکردن اوقات فراغت زندانیان، رفع سوء اثر زندان و ایجاد زمینه کارآفرینی برای اقشار آسیب دیده جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت دو هزار نفری مرکز حرفه آموزی زندانیان ارومیه اظهار کرد: این مرکز آموزشی در مساحتی به وسعت شش هزار و 650 مترمربع و زیربنای دو هزار و 360 متر مربع ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین و مهمترین مشکلات زندانیان آزادشده از حبس، عدم امکان کاریابی و اشتغال آنهاست که این امر می تواند از عوامل اصلی بازگشت مجدد اقشار آسیب دیده جامعه به زندان باشد.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی ادامه داد: مرکز حرفه آموزی و اشتغال زندانیان ارومیه با اعتبار 13 میلیارد ریالی راه اندازی و تجهیز می شود که از این میزان، سه میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز 53 واحد فضای کارگاهی و 10 میلیارد ریال نیز برای پرداخت هزینه مربوط به تملک عرصه و اعیان اختصاص یافته است.

جلیلی گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و 900 نفر زندانی گواهی نامه کسب مهارت دریافت کردند که این افراد در صورت داشتن امکانات و محلی مناسب می توانند از حرفه آموخته شده استفاده کرده و تجربیات لازم را به دست بیاورند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر با امکانات موجود، بیش از دو هزار زندانی در سطح استان دارای اشتغال مولد هستند که با راه اندازی مراکز حرفه آموزی در شهرستانهای ماکو، ارومیه و مهاباد درصد بالایی از زندانیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کرده و پس از اتمام حبس به عنوان فردی پویا و توانمند که صاحب حرفه و شغل است، وارد جامعه شوند.

در حال حاضر بیش از 30 مهارت فنی و حرفه ای برای زندانیان در آذربایجان غربی ارائه می شود.

مشکل اشتغال زندانیان پس از آزادی، یکی از مشکلات عمده خانواده زندانیان است که در بسیاری از موارد این معضل، زمینه ارتکاب به جرم توسط زندانی آزاد شده را فراهم کرده و این فرد دوباره به حبس باز می گردد.

در چند سال اخیر، مسوولان توجه زیادی به اشتغال زندانیان و جلوگیری از حبس دوباره آنها کرده اند که در برخی موارد، موفقیت آمیز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار