نخستین ' ایده شو ' در حوزه کسب و کار اجتماعی شامگاه جمعه همزمان با دوازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 14 May 2016
'ایده شو' رویدادی است که با هدف ایجاد فرصت مناسب برای افراد توانمند در ایده‌ پردازی برای بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می ‌شود.
در این برنامه هر یک از شرکت کنندگان به مدت سه دقیقه، ایده خود در زمینه‌های مختلف را به حاضران ارائه می‌ کنند.
کارآفرینی اجتماعی، نوعی از کارآفرینی است که یک دغدغه اجتماعی در پس آن وجود دارد و برخلاف کارآفرینی به شیوه معمول، هدف اجتماعی نیز در کنار یا فراتر از هدف اقتصادی،مورد توجه ایده پردازان آن است.
کسب و کار اجتماعی درقسمت اول یک بنگاه اقتصادی و کاملا خود گردان است و در قسمت دوم یک هدف اجتماعی را دنبال می‌کند و در قسمت سوم سودی بین سهامدارانش تقسیم نمی ‌کند.
مسئول برگزاری رویداد ایده شو به خبرنگار ایرنا گفت: محورهای ایده کسب و کار اجتماعی شامل بهبود شرایط اجتماعی شهروندان، حفاظت از محیط زیست، ارتقای سطح معیشت افراد خاص، توسعه کیفیت اقتصادی جامعه، مبتنی بر توسعه پایدار اقتصادی است.
لیلا خدابنده افزود: 45 طرح در مرحله نخست این ایده شو ارائه شد که از میان آنها 12 طرح پس از داوری به مرحله نهایی راه یافت.
وی ادامه داد: از میان طرح های رسیده به مرحله نهایی نیز سه طرح بعنوان طرح های کسب و کار اجتماعی برتر برگزیده شد.
خدابنده، طرح های برتر کسب و کار اجتماعی را هدبند هوشمند، کتاب کودک و سوغات زائر عنوان کرد.
وی اظهار کرد: ایده شو کسب و کار اجتماعی، شانزدهمین رویداد ایده شو است که از دو سال قبل تا کنون توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شده است.
تا کنون 16 رویداد ایده شو در زمینه های مختلف مانند تجهیزات پزشکی، اجتماعی، هنر، فناوری اطلاعات، سلامت ، بازی های رایانه ای، شیمی و کشاورزی در اصفهان برگزار شده است.
جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از روز 23 اردیبهشت آغاز شد و امروز 25 اردیبهشت با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معرفی طرح های کسب و کار، فن آفرینان و سرمایه گذاران برتر پایان می یابد.
این جشنواره از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار