طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه به طول 182 کیلومتر است که تاکنون 82 کیلومتر به بهره برداری رسیده و ساختمان ایستگاه های راه آهن میاندوآب و مهاباد در سالهای گذشته افتتاح شده است.
کد خبر: ۲۲۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 09 May 2016

نصر


جوان پرس :
 مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غریی گفت: راه آهن مهاباد تا نقده به عنوان قطعه چهار از طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه در آستانه بهره برداری قرار دارد.

«داریوش نصر» در یک برنامه رادیویی مختص به استان آذربایجان غربی گفت: ساخت و ساز ایستگاه راه آهن نقده در مراحل پایانی بوده و پیش بینی شده است در ماههای آینده به بهره برداری برسد.

نصر با اعلام اینکه عملیات زیرسازی، ریل گذاری و احداث تقاطع های راه آهن مهاباد – نقده به طول ۲۵ کیلومتر، ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی دارد، ادامه داد: راه آهن مهاباد تا نقده به عنوان قطعه چهار از طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه در آستانه بهره برداری است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ساخت راه آهن مراغه تا مهاباد نزدیک به یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: تا به امروز برای احداث راه آهن مهاباد تا ارومیه یک هزار و ۵۵۰ میلیاردریال صرف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: پیگیری های لازم جهت تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای جبران کمبود اعتبار این پروژه انجام می شود.
نصر با تاکید براینکه عملیات اجرایی در قطعات پروژه راه آهن نقده- ارومیه فعال است، تصریح کرد: عملیات زیرسازی، خاکریزی، خاکبرداری و ساخت ابنیه فنی در مسیر راه آهن نقده تا ارومیه به طول ۱۰۵ کیلومتر از ۶۸ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.
طرح ملی ساخت راه آهن مراغه- ارومیه به طول ۱۸۲ کیلومتر است که تاکنون ۸۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ساختمان ایستگاه های راه آهن میاندوآب و مهاباد در سالهای گذشته افتتاح شده است
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار