مردم آذربايجان غربي در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته و دهم ارديبهشت امسال، 12 نماينده منتخب را به مجلس دهم فرستادند كه متوسط سن اين نمايندگان چهار ماه بيشتر از نمايندگان منتخب دوره گذشته اين استان است.
کد خبر: ۲۲۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 06 May 2016

۱۲ نمایندهجوان پرس / صابر چهره قانی : دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله در آذربایجان غربی برگزار شد که در مرحله نخست، هفت نماینده و در مرحله دوم پنج نماینده از سوی مردم استان انتخاب شدند. به گزارش ایرنا ؛در دور نخست این انتخابات، یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر معادل ۶۵٫۵ درصد واجدان شرایط در آن شرکت کردند که نادر قاضی پور از ارومیه، جلال محمودزاده از مهاباد، سیدتقی کبیری از خوی و چایپاره، محمد قسیم عثمانی از بوکان، عین الله شریف پور از ماکو – شوط – پلدشت و چالدران، رسول خضری از پیرانشهر و سردشت و عبدالکریم حسین زاده از نقده و اشنویه با اخذ حداقل ۲۵ درصد آرا راهی مجلس دهم شدند.

در دور دوم این انتخابات نیز سیدهادی بهادری و روح الله حضرت پور از ارومیه، همایون هاشمی و جهانبخش محبی نیا از میاندوآب و شهروز برزگر از سلماس مجوز ورود به مجلس دهم را با کسب اکثریت نسبی آرا از مردم دریافت کردند.
میزان مشارکت در دور دوم انتخابات در آذربایجان غربی نیز حدود ۵۰٫۶ درصد بود.
در این انتخابات بیش از ۳۰ هزار نفر در دور نخست و افزون بر ۱۵ هزار نفر در دور دوم وظیفه اجرای انتخابات را بر عهده داشتند.
بررسی آماری منتخبان مردم آذربایجان غربی برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نتایج بسیار جالبی دارد که از جمله آنها می توان به افزایش متوسط سن منتخبان استان اشاره کرد.
طبق آمار متوسط سن منتخبان مردم استان در دور دهم مجلس شورای اسلامی ۴۷ سال و سه ماه است در حالی که سن منتخبان در دوره قبل مجلس، ۴۶ سال و ۱۱ ماه بود.
مسن ترین نماینده منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس دهم عین الله شریف پور با بیش از ۵۹ سال سن و جوان ترین نماینده منتخب نیز روح الله حضرت پور با ۳۳ سال سن است.
بیشترین دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را در بین منتخبان مجلس دهم، جهانبخش محبی نیا در اختیار دارد که این مجلس دهم پنجمین دوره حضور او در خانه ملت محسوب می شود.
علاوه بر آن نادر قاضی پور نماینده ارومیه دو دوره، محمد قسیم عثمانی دو دوره، عبدالکریم حسین زاده، رسول خضری و جلال محمودزاده نمایندگان منتخب حوزه های انتخابیه نقده ـ اشنویه، پیرانشهر ـ سردشت و مهاباد نیز یک دوره پیش از این در مجلس حضور داشتند.
شش نماینده منتخب مردم استان نیز در مجلس دهم شامل روح الله حضرت پور و سیدهادی بهادری از ارومیه، همایون هاشمی از میاندوآب – شاهین دژ – تکاب، سیدتقی کبیری از خوی – چایپاره، شهروز برزگر از سلماس و عین الله شریف پور از ماکو – شوط – پلدشت و چالدران نخستین دوره حضور خود را تجربه می کنند.

*****
شهروز برزگر کلشانی
شهروز برزگر کلشانی از حوزه انتخابیه سلماس یکی از منتخبان مردم آذربایجان غربی برای حضور در مجلس دهم است که حدود ۴۱ سال سن دارد.
او در انتخابات هفتم اسفند با کسب ۱۶ هزار و ۴۶۳ رای به همراه رسول جلایر به دور دوم رفت و در دور دوم نیز با ۳۹ هزار و ۸۰۹ رای راهی مجلس شد.
این نماینده منتخب، متولد سال ۱۳۵۴ در سلماس بوده و کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل است.

*****
سیدهادی بهادری
سیدهادی بهادری منتخب دور دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه بوده و ۳۸ سال سن دارد.
وی در انتخابات دور نخست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۰۲ هزار و ۹۸۴ رای به دست آورد و راهی دور دوم شد که در دور دوم نیز با کسب بیش از ۲۲۰ هزار رای جواز نمایندگی مردم ارومیه را به دست آورد.
بهادری پیش از نمایندگی مجلس در انتخابات خرداد ۹۲ نماینده مردم ارومیه در شورای اسلامی شهر بود و پس از آن به انتخاب قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استاندار شد.
با اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای احیای دریاچه ارومیه و ایجاد ستاد احیا، بهادری نماینده مجری طرح احیا در آذربایجان غربی شد.
وی کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد خاک و پی از دانشکده فنی دانشگاه تهران و دکترای ژئوتکنیک لرزه را از همان دانشگاه اخذ کرده است.
بهادری عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه است.

*****
عبدالکریم حسین زاده
عبدالکریم حسین زاده از حوزه انتخابیه نقده – اشنویه سال ۵۹ در روستای مهماندار نقده به دنیا آمده و ۳۶ ساله است.
وی در انتخابات دور نخست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نقده – اشنویه با کسب نزدیک به ۶۲ هزار رای برای دومین دوره پیاپی راهی ساختمان بهارستان شد.
وی کارشناس ارشد رشته شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت تهران است.

او سابقه دور نهم نمابندگی این حوزه انتخابیه را در کارنامه کاری خود دارد.

 حسین زاده همچنین نائب رییس کمیسیون عمران مجلس در دور نهم مجلس شورای اسلامی بود.

*****
روح الله حضرت پور طلاتپه
روح الله حضرت پور طلاتپه از حوزه انتخابیه ارومیه، جوان ترین نماینده منتخب مردم آذربایجان غربی در دور دهم مجلس شورای اسلامی است که حدود ۳۳ سال سن دارد.
وی پیش از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نماینده منتخب مردم ارومیه برای حضور در شورای اسلامی شهر بوده و بیشترین رای را در این انتخابات به دست آورده بود.
او در زمان لازم برای استعفا از نمایندگی شورای اسلامی شهر، از شورای شهر ارومیه کناره گیری کرد و وارد کارزار انتخاباتی مجلس شد.
حضرت پور در انتخابات هفتم اسفند، ۸۶ هزار و ۲۵۷ رای و در انتخابات دهم اردیبهشت نیز ۲۰۹ هزار و ۷۰۵ رای کسب کرد تا نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم باشد.
او پسر شهید محمدعلی حضرت پور و برادر زاده شهردار فعلی ارومیه محمد حضرت پور و یکی از ۱۷ نماینده فرزند شهید مجلس دهم است.
روح الله حضرت پور کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در کارنامه دارد.

*****
رسول خضری
رسول خضری از حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت، متولد دوم بهمن ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان پیرانشهر است و نزدیک به ۴۹ سال سن دارد.
وی پزشک بوده و در چهار سال حضور خود در مجلس نهم عضویت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را بر عهده داشته است.
او در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه پیرانشهر و سردشت نامزد شد و ۲۷ هزار و ۴۱۸ رای به دست آورد تا راهی مجلس دهم شود.
عضویت هیات موسسین دانشگاه پیام نور پیرانشهر، اولین رئیس موقت این دانشگاه، پزشک نمونه شهرستانی در سال ۸۹، تاسیس اولین آزمایشگاه سطح شهر و اولین پلی کلینیک تخصصی در پیرانشهر از جمله سوابق این نماینده به شمار می رود.

*****
عین الله شریف پور
عین الله شریف پور از حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران مسن ترین نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس دهم است که ۵۹ سال سن دارد.
وی کارشناس ارشد مدیریت پژوهش است و سوابق مدیریتی زیادی در کارنامه او دیده می شود.
او پیش از این مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی، رئیس هیات های ورزشی روستایی و عشایری استان، بخشدار پلدشت، بخشدار شوط، بخشدار نازلوی ارومیه، بخشدار انزل ارومیه و کارشناس مسئول مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی بوده است.
عین الله شریف پور در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از کش و قوس های فراوان و شکایت های متعدد از تعداد آرا، با کسب ۲۵ درصد کل آرای مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران به مجلس دهم راه یافت.

*****
محمد قسیم عثمانی
محمد قسیم عثمانی از حوزه انتخابیه بوکان متولد سال ۱۳۴۸ بوده و ۴۷ سال سن دارد که به همراه جهانبخش محبی نیا از حوزه میاندوآب – شاهین دژ و تکاب و نادر قاضی پور از حوزه انتخابیه ارومیه پیشکسوت های مجلس دهم از این استان هستند.
وی در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته با کسب ۴۷ هزار رای در مرحله نخست به مجلس راه یافت تا چهار سال آینده را نیز عهده دار نمایندگی مردم بوکان در بهارستان باشد.
او دکترای حسابداری با گرایش بودجه بندی اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است و عضویت هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران را نیز در کارنامه دارد.

عثمانی سومین حضور خود در بهارستان را تجربه می کند. او کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور هم بود که در آخرین لحظه کناره گیری کرد.

عثمانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس است.

*****
نادر قاضی پور
نادر قاضی پور از حوزه انتخابیه ارومیه در سال ۱۳۳۷ در این شهر به دنیا آمده و در حال حاضر ۵۸ ساله است.
وی در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته با کسب ۱۶۹ هزار رای در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم از ارومیه به مجلس راه یافت.
او پیش از حضور در مجلس در سال ۸۷، سوابق اجرایی در آذربایجان غربی داشت.
وی بخشدار پیرانشهر، فرماندار سردشت، مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی، دو دوره رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، مدیرکل رسیدگی به شکایات استانداری، مسئول روابط عمومی استانداری و مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری آذربایجان غربی بود.

*****
سیدتقی کبیری
سیدتقی کبیری از حوزه انتخابیه خوی و چایپاره در سال ۱۳۴۴ در خوی به دنیا آمده است و بیش از ۵۰ سال سن دارد.
او دکترای علوم قرآن و حدیث را از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران کسب کرده و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی است.
معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، مدیریت آموزشی این دانشگاه و مدیریت گروه معارف دانشگاه از جمله سوابق وی به شمار می رود.
کبیری در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته ۷۳ هزار و ۶۹۴ رای کسب کرد و از شهرستان های خوی و چایپاره به مجلس دهم راه یافت.

*****
جهانبخش محبی نیا
جهانبخش محبی نیا متولد سال ۱۳۴۱ بوده و با ۵۴ سال سن، پرسابقه ترین نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی است که دوره دهم، پنجمین دوره حضور او در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب – شاهین دژ و تکاب به شمار می رود.
وی از سال ۷۵ تا ۹۱ نماینده مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی بود که در انتخابات دوره نهم موفق به کسب آرای لازم نشد ولی در انتخابات این دوره، توانست پس از راهیابی به مرحله دوم با کسب ۶۱ هزار و ۱۵۰ رای راهی مجلس دهم شود.
عضویت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دوره های هفتم و هشتم، ریاست دانشگاه فرهنگیان ایران و جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی است.
محبی دنیا، دکترای علوم سیاسی دارد.

*****
جلال محمودزاده
جلال محمودزاده از حوزه انتخابیه مهاباد، متولد سال ۱۳۴۵ در این شهرستان است و ۵۰ سال سن دارد.
وی در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته با کسب نزدیک به ۴۷ هزار رای به عنوان نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم انتخاب شد.
او پیش از این نیز در مجلس هشتم نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود.
عضویت هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم، و عضویت هیات رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران، ترکیه و پاکستان در کارنامه او دیده می شود.
وی سوابق زیادی در حوزه مدیریتی و اجرایی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی دارد.

*****
همایون هاشمی
همایون هاشمی از حوزه انتخابیه میاندوآب – شاهین دژ و تکاب، متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان تکاب است.
وی در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته به دور دوم انتخابات راه یافت و در دور دوم نیز با کسب بیش از ۶۱ هزار رای راهی مجلس شورای اسلامی شد.
او سوابق اجرایی به ویژه در سازمان بهزیستی استان و کشور دارد.
معاون بهزیستی آذربایجان غربی، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور از جمله سمت های وی به شمار می رود.
هاشمی مدرک پزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی دریافت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار