از ۶۵۹حلقه چاه غیر مجاز دراستان همدان بهره برداری می شود.
کد خبر: ۲۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 13 April 2015
از ۶۵۹حلقه چاه غیر مجاز دراستان همدان بهره برداری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ فرماندار همدان در جلسه ی کمیته حفاظت از منابع آب با اشاره به اینکه  باید در خصوص تامین منابع آبی وانتقال خط انتقال آب  تلاش شود گفت: پارسال برای تامین آب آشامیدنی ۲۰حلقه چاه در نقاط مختلف استان حفر شده است.

علی تعالی همچنین با اشاره به اینکه استان همدان در ماه فروردین از بارش های الهی برخوردار بوده است خواستار مدیریت مصرف آب از مردم شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۸حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان انسداد شده است گفت: با نصب کنتر های هوشمند میتوانیمکنترل آب در چاه های مجاز را کنترل کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه در سال آبی اخیر ۲۷۰هزار میلی متر بارش در استان داشته ایم افزود: بارندگی های امسال در مقایسه با میانگین بارش های  کوتاه مدت گذشته ۱۷ در صد کاهش ودر مقایسه با بلند مدت ۴درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

منصور ستوده با اشاره به اینکه میزان بارندگی شهرستان در سد اکباتان ۲۷۴میلی متر بوده است افزود:حجم اب پشت سد در مقایسه با بارشها و آب ذخیره شده پشت سد پارسال ۳۰درصد ودر مقایسه با آمار بلند مدت ۱۰درصد کاهش داشته است .

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۵۶دستگاه کنترل هوشمند آب وبرق در استان فعال است افزود:۳هزارو۵۴حلقه چاه مجاز در شهرستان ها ی  استان فعالیت دارند .

ستوده همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت سد اکباتان ۳ میلیون متر مکعب است گفت:درحال حاضر این میزان به ۱۰ میلی متر رسیده است .

ستوده همچنین با اشاره به اینکه خروجی آب آشامیدنی از سد اکباتان درسال گذشته ۸میلیون متر مکعب بوده است افزود: در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب رسیده است 

وی همچنین با اشاره به اینکه آب آشامیدنی شهرستان همدان در طول یک سال  ۴۸ میلیون متر مکعب است اضافه کرد : ماهیانه ۴۰ متر مکعب از سد اکباتان و۶۰درصد از آب زیر زمینی تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه  میزان تولید آب درسال ۹۱هزارو هفتصدو هشتاد میلی متر بوده است افزود: امسال نیز این میزان با وجود افزایش ۱۲ مشترک نیز ثابت مانده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار