خطيب نماز جمعه تهران:
تابناک تهران- آيت الله محمدعلي موحد كرماني در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران گفت: همه در مسائل حكومتي، داخلي و سياسي بايد مطيع رهبر معظم انقلاب اسلامي باشند.
کد خبر: ۲۱۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 22 April 2016
وي با اشاره به آيات قراني افزود: قل اعوذ برب الفق يا قل اعوذ برب الناس به پيامبر گفته مي شود به من پناه ببر. مي خواهيم از ظلمت ها به خدا پناه ببريم. ظلمت فراوان است و تعبير جمع براي آن در قرآن آمده است.

موحدي كرماني با اشاره به انواع ظلمت به غضب، حب دنيا اشاره كرد و افزود: خداوند متعال بدترين ظلمت ها را ظلمت جهل دانسته است.

وي يادآور شد: عدم بصيرت كه مقام معظم رهبري پيوسته سفارش آن را مي كنند مهم است. جهل فضا را براي انسان تاريك مي كند، تا جايي كه به دليل جهل امام حسين (ع) را به اميد بهشت مي كشند.

خطيب جمعه تهران تصريح كرد: ببينيد داعش چه جناياتي مي كند، مغزشان را شستشو داده اند و به آنها مژده مي دهند كه يك ساعت ديگر پس از مرگ در راه خدا در كنار پيامبر هستي.

وي به احاديث بسياري در مورد امام علي (ع) در كتب شيعه و سني اشاره كرد و گفت: در ذخاير العقبي از كناب هاي اهل تسنن به نقل از جناب عمر از پيامبر (ص) آمده كه اگر هفت آسمان و طبقه هفت زمين در يك كفه ترازو قرار بگيرد و ايمان علي در طبقه ديگر ايمان علي سنگين تر است.

خطيب جمعه افزود: اسلام مسائل سياسي، اجتماعي، حكومتي، اقتصادي، فرهنگي، نظامي، دفاعي و سياست داخلي و خارجي دارد. مسلمانان در اينها بايد به سراغ اسلام شناس بروند. خوشبختانه در قانون اساسي ما مساله رهبري و ولايت روشن بيان شده و حرف آخر را رهبر مي زند و هيچ كس حق ندارد نظري بعد از آن بدهد.

کوحدی کرمانی خاطرنشان كرد: در قانون اساسي شرايط رهبري؛ عدالت، تقوا، بينش سياسي و اجتماعي است و تمام بزرگان و علماي درجه يك كشور در مجلس خبرگان تشخيص مي دهند چه كسي اين خصوصيات را دارد. هر چه از عمر رهبر انقلاب مي گذرد اين قدرت و اين شرايط وزين تر مي شود.

موحدي كرماني تاكيد كرد: همه در مسائل حكومتي و داخلي و سياسي بايد مطيع رهبر باشند؛ شيعه و سني و در كشور ما الحمد الله اهل تسنن كنار تشيع هستند.

وي افزود: در ضمن اين رهبر با اين عظمت و اين شرايط بايد با مردم مشورت كنند و قانون اساسي آن را هم تبيين كرده و ايشان با مجمع تشخيص مصلحت نظام مشورت كرده و نظرها را مي گيرند و در نهايت تصميم را خود مي گيرند.

برجام تاکنون ثمر عملی برای کشور نداشته است

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه برجام تا امروز ثمر عملی برای ایران اسلامی نداشته است گفت: مسئولان دولتی هم از تحقق نیافتن برجام به ستوه آمده‌اند.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به ارائه توضیحاتی درباره «چگونگی عملکرد اروپا و آمریکا در اجرای تعهدات برجام» پرداخت و اظهار داشت: موضوع بسیار مهم برجام و چگونگی انجام تعهدات ایران و طرف‌های مقابل، محل بحث جدی است، به هر حال تلاش‌های بسیار زیاد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، به ویژه عزیزان مذاکره ‌کنند، دولت یازدهم به نتیجه رسید و برجام با شروطی مورد قبول واقع شد، شروط ده‌گانه‌ شورای عالی امنیت ملی، 9 بند قانونی مجلس شورای اسلامی و از همه فراتر نامه 29 مهر سال گذشته مقام معظم رهبری و تأکید بر این نکته که علاوه بر تقدیر از موافقان و منتقدان برجام و تأکید ویژه بر دقت در رفتار آمریکا و از یاد نبردن شیطنت‌های شیطان بزرگ، در بند 3 ایشان 9 بند را مورد تأکید قرار دادند که با توجه به این بند و سایر شروط مجلس و شورای عالی امنیت ملی، برجام مورد قبول واقع شد.

وی افزود: اما شرط اجرای برجام، عمل به این شروط بود، علاوه‌بر این‌که در پایان این نامه هدایتگر و راه‌گشای مقام معظم رهبری، بیان شد که باید توجه کرد که رفع تحریم‌ها به خودی‌ خود رافع مشکلات کشور نخواهد بود، بلکه با توجه به اقتصاد مقاومتی و ایجاد مصونیت درون‌زاست که می‌توان مشکلات کشور را پشت سر گذاشت.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما در برجام تعهداتی دادیم و طرف‌های مقابل هم در مقابل متعهد شدند، مهم‌ترین رئوس تعهدات ما کاهش ذخایر غنی‌سازی بود، مواد غنی‌سازی‌شده ما باید کاهش می‌یافت، طبق برجام دومین تعهد ویژه ما کاهش ظرفیت غنی‌سازی بود، آن هم به 5 هزار و 60 دستگاه سانتریفیوژ از نوع اول، سومین تعهد ویژه ما این بود که می‌بایست با همکاری فراتر از پروتکل الحاقی راه را برای بازرسی‌های لحظه به لحظه آژانس باز کنیم.

وی همچنین گفت: بنا بود ما تهدید نشویم، اما مکررا پس از برجام تهدیدها را ادامه دادند و افزایش تهدیدها به‌وضوح در صحبت‌های آنان مشاهده می‌شود، بنا بود تحریم‌ها لغو شود یا حتی در چارچوب برجام، بخشی از تحریم‌ها لغو، بخشی متوقف و ماحصل آنها هم این شود که امکان مراودات پولی و مالی برای جمهوری اسلامی ایران مهیا شود.

نماینده تهران گفت: پول‌های بلوکه‌شده ایران که می‌بایست بازمی‌گشت، طبق آخرین آماری که آقای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد،‌ از ۵۵ میلیارد دلار طی چند ماه اخیر، تنها ۳ میلیارد دلار به ایران برگشته است. پس اگر ما وارد مذاکرات شدیم، برای برجام به دنبال محصولی بودیم و دلیلی داشت، بالاترین دلیل آن را مقام معظم رهبری رفع تحریم‌ها بیان کردند، اما این مهم اتفاق نیفتاد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار