رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت: سرما، بارش تگرگ، برف و باران در فصل بهار 180 ميليارد ريال خسارت به باغات استان وارد كرد.
کد خبر: ۲۱۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 18 April 2016
علي اشرف منصوري روز دوشنبه افزود: براساس بررسي هاي انجام شده حدود 719 هكتار از باغات استان تهران به دليل سرمازدگي و همچنين بارش تگرگ و برف دچار خسارت شده اند.
وي اظهار كرد: دراين ميان بيشترين ميزان خسارت به باغات شهرستان هاي فيروزكوه، دماوند، اسلامشهر و شهريار وارد شده است.

منصوري با تاكيد بر لزوم بيمه كردن اراضي و محصولات كشاورزي، خاطرنشان كرد: باغاتي كه تحت پوشش بيمه قرار ندارند، مبلغي تحت عنوان خسارت دريافت نخواهند كرد.

* كشت گندم و جو در 75 هزار هكتار 

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران در ادامه به موضوع كنترل جمعيت آفات و بيماري هاي اراضي زيركشت گندم و جو استان اشاره كرد و گفت: طرح مبارزه با علف هاي هرز پهن برگ در 56 هزار هكتار از مجموع 75 هزار هكتار اراضي زير كشت گندم و جو استان تهران اجرا شده است.

منصوري در خصوص اقدامات انجام شده در زمينه مبارزه با آفات نيز افزود: طرح مبارزه با آفت سن گندم تاكنون در سطح دو هزار هكتار از مزارع شهرستان هاي پاكدشت و ورامين اجرا شده است.

وي همچنين از افزايش سطح زير كشت دانه روغني كلزا در استان تهران خبر داد و گفت: سطح زيركشت كلزا در استان تهران از 150 هكتار در سال گذشته ، به 630 هكتار در سال زراعي جاري افزايش يافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار